The key to my heart ♥ Del 26

-Är du laddad för imorgon Emily? Hon ryckte till lite som om hon dagdrömt.
-Ja det ska bli roligt. Riktigt roligt faktiskt, sa hon och log mot mamma. De pratade lite om Emilys musik intresse osv. Jag sa inget och åt upp och ställde tallriken i diskmaskinen. Emily var också färdig så vi gick upp tillsammans.
-Ehm... godnatt då, sa jag och gav henne en snabb kram. Hon nickade och sen gick jag till mitt rum och somnade ganska snabbt.
________________________________________________________________________________________________
Justins perspektiv

-GODMORGON! Jag satte mig yrvaket upp i sängen. Jag la mig direkt ner igen när jag såg att det var Emily.
-Upp och hoppa! sa hon och hoppade i min säng.
-Jag vill sova, sa jag och la kudden över huvudet.
-Nej upp med dig nu! Jag låtsades som om jag redan somnat om. Hon suckade och sen gick hon ut. Skönt, tänkte jag. Men det varade inte så länge för snart så kände jag något iskallt över mig. Jag satte mig spikrakt upp i sängen och kollade på Emily som höll i en stor hink. Hon började skratta.
-O MY GASH DIN MIN!! HAHAHA!!
-Jag ska döda dig... sen, sa jag och la mig ner igen.
-Men ååååååååååååååååååhhh din trååååkmåååns! sa hon. Jag kollade på henne och flinade. Hennes min ändrades till förvånad och snart fattade hon och började springa.
-Stanna då!! skrek jag efter henne. Hon skrattade och sprang ner och ut genom dörren. Jag sprang snabbt efter och försökte springa ifatt henne men hon var riktigt snabb måste jag erkänna! Jag fortsatte springa efter henne och började faktiskt bli lite trött. Plötsligt stannade hon och kollade på mig och började skratta.
-Vad? sa jag och kollade mig om kring.
-Justin, du har bara kalsonger på dig! sa hon mellan skrattattackerna.
-Shit! sa jag och rodnade. Utan att jag hade reagerat hade hon tagit ett kort. Jag kollade på henne lite surt innan jag vände mig om och sprang hem. Som tur var så mötte jag ingen. Jag sprang upp på mitt rum och tog på mig ett par blåa badbyxor och en vit t-shirt. Sen satte jag mig vid datorn.
-Förlåt... Jag vände mig om och där stog Emily. Du är väll inte arg va?
-Lite, men jag kommer få min hämnd, sa jag och flinade.
-Lycka till Bieber, sa hon och blinkade.
-Tack, tack, men du vad gjorde du med bilden?
-Postade den på twitter såklart, sa hon med ironi i rösten.
-Ha-ha vad rolig du är!
-Ja det tycker jag, men jag funderar på att göra det. Dina fans skulle nog gilla det, sa hon och blinkade.
-Jag vet att du gillar det också, sa jag och blinkade.
-Nej, men jag måste nog gå och göra iording mig nu. Vi ska ju till studion om en timme.
-Just det. Jag går ner så länge, sa jag och stängde av datorn.


Emilys perspektiv


Varför är han så sööt?! tänkte jag. Jag kollade mig en gång till i speglen. Perfekt! Jag tog mn mobil och sen gick jag ner.
-Färdig? frågade jag Justin.
-Japp, leggo! sa han och tog bilnycklarna.  Efter 10 minuter var vi framme vid byggnaden där studion låg och gick in. Jag hängde efter Justin eftersom jag inte visste var vi skulle. Han öppnade en dörr och gick in.
-Hejsan Emily, sa Alice och kramade mig (För er som inte minns så är det Emilys songcoach ).
-Hej, sa jag glatt.
-Hej jag heter Erik, sa en kille. Jag har skrivit några av låtarna på ditt kommande album.
-Trevligt att träffas, sa jag. Jag satte mig på en stol.
-Men ska vi ta och lyssna på låtarna? sa Erik. Jag nickade och han satte på en låt som hette Crazier . Den lät bra, men det var ingen slåigenom-låt. Men jag skulle görna ha den på mitt album. Sen spelade han upp en låt som hette Ordinary girl . Den var också bra, men precis som den första var det inte den rätta att slå igenom med. Han spelade upp en till låt som hette The time of our lives , och den gillade jag riktigt mycket. Den sista låten hette I'll always remember you , och den var riktigt vacker. Jag var nära på att börja gråta faktiskt.
-Så vilken tyckte du bäst om? frågade Erik.
-Den tredje, The time of our lives. Jag tycker det är en bra låt att slå igen om med om man säger så.
-Ja, det håller jag med om. Men om Alice tar och värmer upp din röst lite så kan vi börja spela in lite. Jag gick in med Alice till ett annat rum. Hon började göra massa konstiga ljud och så skulle jag göra likadnat. Snart så gick vi tillbaka till studion och nu hade Melanie (Manager) också kommit.
-Då kör vi, sa Erik. Jag gick in till rummet och satte på mig hörlurarna. I handen hade jag texten. Här hörde jag hemma!
________________________________________________________________________________________________
Okej. Den enda anledningen till att jag inte uppdaterat är pga av skolan. Läxor och prov osv. Jag är snart fördig med del 27 så ni får nig den imorgon bitti! :D
Alla låtar är från Miley C, Taylor S och Selena G ;)


Kommentarer ♥
Av: Stina

meeer :)

2011-05-11 @ 23:00:38
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Av: elena

super bra förstår dig jag har också fult upp med skolan men fortsätt när du kan

2011-05-11 @ 23:24:43
Av: Anonym

Asbra

2011-05-13 @ 07:47:46
Av: Ebba

asbra! meer :)

2011-05-16 @ 22:46:50

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: