The key to my heart ♥ Del 9

Justins perspektiv


Jag vaknade av att Kenny skakade om mig.
-Justin! Du ska ha soundcheck om en halv timme, sa han. Jag reste mig sakta upp och gäspade. Sen gick jag ut ur hotellrummet och ner till Kenny som väntade i lobbyn. Sen begav vi oss till soundchecken. Jag längtar tills jag kommer hem till ATL. Man blir så trött av att resa runt. Jag längtar tills
Emily kommer. Jag ser verkligen fram emot detta sommarlovet.
________________________________________________________________________________________________

(Framsploning till dagen innan skolavslutningen, 11 juni)


Ellas perspektiv


Jag la fram kläderna jag hade köpt till skolavslutningen på en stol. Sarah hade valt klänningen och skorna. Kim och Ebba hade hjälpt mig med smycken och valt hur sminket skulle vara. Jag var nöjd. Jag var jätteglad att de hade hjälpt mig.  Jag tror faktiskt att Kim ljög när hon sa det om Sarah och Ebba men jag förlåter henne. Klockan var bara fem så jag smsade till Sarah *Ska vi hitta på något? xx* Pling *Visst :) Kom till mig så ser vi på film! :) xx* Jag gick ner och tog på mig mina skor.
-Jag går till Sarah! Skrek jag.
-Okej, men kom inte hem för sent! skrek mamma från övervåningen. Jag gick ut och började gå mot Sarah. Hon bodde ungeför 5 minuter från mig. Det var fortfarande riktigt varmt ute fast klockan var fem. När jag kom dit så gick jag bara in eftersom hon visste att jag skulle komma.
-Emily? hörde jag någon säga från vardagsrummet.
-Ja! sa jag medans jag tog av mig skorna.
-Bra! Kan du ta med två glas, sa hon.
-Visst, sa jag och gick till köket och hämtade två glas. Sen gick jag till vardagsrummet. Sarah hade gjort det riktigt mysigt. Hon hade tänt lite ljus och lagt massa filtar och kuddar i soffan.
-Vad tycer du? sa Sarah glatt.
-Fint, sa jag och log. Jag ställde glasen på soffbordet jämte en stor skål popcorn. Sen satte vi oss i soffan och Sarah startade filmen. Filmen var skitrolig och vi skrattade mycket. När filmen varv slut så skrattade vi fortfarande.
-Kan jag inte få se ditt rum? sa jag när vi lugnat ner oss lite.
-Mitt rum? Asså jag vet inte. Det är lite stökigt, sa hon och verkade nervös.
-Kom igen, sa jag. Plötsligt fick jag ett sms. Det var från Kim. *Hej vad gör du? xx* *Tittade nyss på film hos Sarah :) xx* Pling *Okej? Är den slut? Undrade om ni kanske kunde möta mig i parken... :'( xx*
*Har det hänt något? :( Kommer om 10 minuter! xx*
Sarah hade sett var vi skrivit så vi gick till dörren, tog på oss skorna och gick ut.
-Vad tror du har hänt? sa jag oroligt och kollade på Sarah.
-Jag vet inte, sa hon. Vi var framme vid parken nu och såg Kim sitta på en bänk längre fram.
-Kim! ropade vi och sprang till henne. Vi satte oss jämte henne. Hon grät länge och vi satt bara och höll om henne.
-Vad är det som har hänt? sa jag när hon lugnat ner sig lite.
-Han... han kysste, mer sa hon inte innan hon började gråta igen. Kim var ihop med Stefan. Vad har han nu ställt till med? tänkte jag.
-Vem? sa Sarah och lät arg.
-Annie, sa hon.
-DEN JÄVLEN! sa Sarah och var riktigt arg. Hon reste sig upp och började springa.
-VART SKA DU?! Skrek jag efter henne.
-GE HAN EN HÅRD SMÄLL PÅ KÄFTEN! Skrek hon tillbaka. Kim grät fortfarande.
-Kom igen. Han är inte värd dina tårar, Kim, sa jag bestämt.
-Men...men, sa hon.
-Inga men! Jag tycker att han gör ett stort misstag som väljer Annie framför dig! sa jag och jag menade det faktiskt.
-Tycker du? sa hon och slutade gråta.
-Klart jag gör. Jag menar, vem vill inte vara ihop med dig lixsom? Dessutom så tror jag att Erik i 9d spanar in dig, sa jag.
-Tror du? sa hon.
-Ja! Har du inte sett hur han kollar på dig på engelskan? sa jag.
-Nej...sa hon och log lite.
-Men det har jag och jag är bombsäker på att han gillar dig, sa jag och nu log hon ännu mer.
-Jag kanske ska satsa på honom, sa hon och såg ut att drömma sig bort.
-Det tycker jag att du ska, sa jag. Då såg jag Sarah komma med raska steg mot oss.
-Hur gick det? sa jag och fnittrade lite.
-Mycket bra faktiskt, sa hon och log stolt samtidigt som hon satte sig jämte oss.
-Vad bra. Hoppas det gjorde riktigt ont, sa Kim och skrattade.
-Vad sa du till henne? viskade hon.
-Att jag tror Erik gillar henne, viskade jag.
-Du menar han i 9d? Som kollar på henne hela tiden på engelskan? viskade hon. Jag nickade. Då såg jag någon jag kände igen gå på andra sidan gatan. Vänta var det? Ja det var Lucas!
-Lucas! skrek jag och började springa till honom. Han kollade upp och stannade. Jag tänkte kyssa honom men han vek undan och det blev en kram istället. Vad har hänt nu då? Var han sur? När jag tänker efter så han han betett sig konstigt varje gång Sarah, Kim eller Ebba var i närheten. Jag bestämde mig för att strunta i det och drog med honom till Sarah och Kim.
________________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: