The key to my heart ♥ Del 8

-Emily vill säga något till dig innan vi lägger på, sa han och gav mig mobilen.
-Ja? sa jag i luren.
-Gå och sov! sa hon och skrattade lite.
-Jag ska. Sen, sa jag och skrattade jag med. Hon verkar vara en skysst tjej.
-Men jag ville bara säga tack. Tack! sa hon.
-Ingen orsak, sa jag och skrattade.
-Okej men vi ses, sa hon glatt och innan jag hann svara så hade hon lagt på.
________________________________________________________________________________________________

Bild 1: Emilys outfit Bild 2: Emilys laptop Bild 3: Justin! :) (Bilder tagna från google)

Justins perspektiv


Jag satt kvar med mobilen vid örat en stund. Hon har det vackraste skrattet jag hört, tänkte jag och log. Dessutom så har hon världens vackraste sångröst. Den får mig att rysa. Jag kan inte vänta tills hon kommer hit. Vänta lite nu va! Jag är väll inte kär? Man kan väll inte vara kär i någon man aldrig träffat. Eller kan man?


Emilys perspektiv


Efter jag hade lagt på så kollade jag på mamma.
-Tänk att jag ska åka till Usa, sa jag och log stort.
-Ja, sa mamma och kramade om mig. Efter en stund så gick mamma ner för att börja med middagen och jag satte mig vid min laptop och twittrade. Jag hade fått fler och fler följare och var nästan uppe i en miljon nu. Jag tyckte det var häftigt men det var inget mot Justins alla följare.
-Emily! Maten är färdig! ropade mamma från köket. Jag stängde av datorn och gick ner. Mamma hade lagat spagetti med köttfärsås som var min favoriträtt. När jag tagit mer tre gånger var jag proppmätt, så jag tackade för maten och gick till mitt rum. Det kändes som att jag skulle sprängas vilken sekund som helst. Jag hade inget och göra. Vi hade inga läxor eftersom det snart var sommarlov så jag satte på tv:n. Där fanns det inte heller något att kolla på så jag stängde av den och gick till mitt skrivbord. Där såg jag en bok som jag hade köpt för ett tag sen. Jag hade ju inget annat för mig så jag tog den, la mig i sängen och började läsa. Boken var riktigt spännande. Jag hade läst ganska länge nu. Jag kollade på klockan. Halv två! Jag la snabbt ifrån mig boken och gick till badrummet. Jag tog en snabb dusch och borstade tänderna. Sen tog jag på mig min pyjamas och kröp ner under täcket.
Jag och Justin satt på en klippa. Det var mörkt ute och stjärnorna glittrade på den sena sommarnatten. Vi kollade på varandra och log. Våra läppar var några centimeter från varandra. Jag blundade och.
RING!! Jag vaknade av alarmet på mobilen. Det var en konstig dröm. Fast jag måste erkänna att jag gillade den lite. Det är konstigt att alltid när man drömmer det den bästa delen så ringer alarmet! Jag gick upp och in i badrummet. Mitt hår stod åt alla håll. Jag kammade och satte på mig en mörkgrå t-shirt med tryck, ett bar mörkblå shorts och ett armband. Sen tog jag lite mascara och gick ner för att äta frukost. Mamma hade redan åkt till jobbet. Jag tog en macka med ost på och ett glas juice. Jag satte mig vi tv:n och åt. Jag kollade på disney channel för det fanns inget annat. Det var svampbob fykant. Helt okej tycker jag. Plötsligt plingade det till i min mobil. Det var från Kim. *Ska vi gå till skolan? xx* Jag svarade *Visst :) xx* Pling *Kommer om fem minuter! :) xx* Jag stängde av tv:n och satte glaset i diskmaskinen. Sen tog jag min mobil och min väska och tog på mig skorna. Det knackade på dörren. Kim kom in.
-Hej, sa hon och gav mig en kram.
-Hej Kim, sa jag och kramade tillbaka. Sen tog jag mina nycklar och låste dörren. Sen började vi gå mot skolan.


Justins perspektiv


Jag vaknade av att Kenny skakade om mig.
-Justin! Du ska ha soundcheck om en halv timme, sa han. Jag reste mig sakta upp och gäspade. Sen gick jag ut ur hotellrummet och ner till Kenny som väntade i lobbyn. Sen begav vi oss till soundchecken. Jag längtar tills jag kommer hem till ATL. Man blir så trött av att resa runt. Jag längtar tills Emily kommer. Jag ser verkligen fram emot detta sommarlovet.
________________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: