The key to my heart ♥ Del 7

-Vad?
-Jo, Sarah och Ebba låtsas bara vara dina vänner.
-Vad menar du? sa jag.
-Jo de vill bara träffa Justin Bieber och sen får de ju ett bra rykte när de är "kompis" med en kändis, sa hon allvarligt.
-Skojar du med mig? sa jag förvånat. Hon kanske ljög för att hon skulle få träffa Justin Bieber. Jag vet inte vem jag ska lita på.
________________________________________________________________________________________________
Emilys perspektiv


-Okej, sa jag och ryckte på axlarna.
-Bryr du dig inte? sa hon förvånat. Klart jag gör men jag vet inte om jag kan lita på dig, men det kommer jag få reda på, tänkte jag.
-Jo... sa jag.
-Okej, men jag har varnat dig, sa hon lite surt. Jag svarade inte och det blev en pinsam tystnad. Kim avbröt tystnaden.
-Vad gör du imorgon eftermiddag? sa hon.
-Inget tror jag? Varför undrar du?
-Jo jag tänkte att vi kanske kunde hitta på något, sa hon och log.
-Visst, sa jag och log tillbaka. Vi var framme vid mitt hus nu.
-Hejdå! sa jag och gick in.

Justins perspektiv


-Justin! Justin! Jag vaknade. Framför mig stod Usher. Jag hade tydligen somnat i soffan. Jag gnuggade mig i ögonen.
-Jag har kollat flygbiljetter nu och det finns 2 biljetter Stockholm-ATL den 14 juni klockan 14.45, sa han.
-Vad bra, jag ringer direkt, sa jag och gäspade.
-Maaan, du behöver sova, sa usher och skrattade. Jag nickade bara och tog upp min iPhone. Jag letade upp Emilys nummer och ringde. Efter några signaler svarade hon.
-Hej, det är Emily! sa hon.
-Hej det är Justin, sa jag.
-Hej Justin, sa hon och lät glad. Jag log.
-Jo, vi har hittat biljetter men kan usher få prata med din mamma, sa jag och gäspade.
-Är du trött? sa hon och skrattade.
-Kanske det, sa jag.
-Okej men här kommer mamma, sa hon. Jag gav mobilen till usher. Han började berätta om skivkontrakt, flyg osv och jag tyckte det var tråkigt att lyssna så jag satte mig vid datorn och twittrade. Efter en stund sa knackade usher på min axel och sa:
-Emily vill säga något till dig innan vi lägger på, sa han och gav mig mobilen.
-Ja? sa jag i luren.
-Gå och sov! sa hon och skrattade lite.
-Jag ska. Sen, sa jag och skrattade jag med. Hon verkar vara en schysst tjej.
-Men jag ville bara säga tack. Tack! sa hon.
-Ingen orsak, sa jag och skrattade.
-Okej men vi ses, sa hon glatt och innan jag hann svara så hade hon lagt på.
________________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: