The key to my heart ♥ Del 6

-Hejdå, sa Anna sen la hon på. Jag skrattade åt mig själv. Jag lät så töntig. "Jag hör av mig ikväll med mer information". Jag stoppade ner telefonen i fickan.
-Vad sa hon? det var Usher som hade kommit in.
-Hennes mamma sa ja, men jag sa att jag skulle ringa ikväll med mer info, sa jag och log.
-Vad bra! Jag börjar leta efter flygbiljetter, sa han och gick ut. Det känns att det kommer bli en minnesvärd sommar.
________________________________________________________________________________________________
Emilys perspektiv


Hela lektionen satt jag och funderade på vad mamma hade sagt. Tänk om hon inte låter mig åka! Jag vill verkligen det här. Detta var sista lektionen. Sen skulle jag hem. Under lektionen så fick jag en slängpuss av Lucas. Jag rodnade lite och kollade ner i bänken. Sarah hade tydligen sett det och busvisslade lågt så att inte läraren skulle höra.


Sarahs perspektiv


Asså Emily är verkligen dum. Tror hon verkligen att Lucas gillar henne? Tydligen. När Emily inte såg så skickade Lucas iväg en slängpuss till mig och jag en tillbaka. Den enda anledningen att jag, Ebba och Kim är kompis med henne är för att hon kommer bli känd. Och då kanske hon kan presentera mig för Justin Bieber. Jag låtsas inte om det men egentligen så är jag avundsjuk på henne. Inte bara hennes röst. Hon är väldigt söt också. Men hon har inget självförtroende så antagligen kommer hon inte klara av att stå på scen. Haha, så roligt det kommer bli att se henne gör bort sig. Jag kan verkligen se det framför mig.


Ebbas perspektiv


Jag tycker verkligen inte om Emily. Hon tror verkligen att hon är något bara för att hon ska bli känd. Fast jag vill ju verkligen träffa Justin Bieber så jag måste behärska mig. Om hon får reda på vad jag tycker så kommer jag aldrig kunna bli ihop med Justin. När han ser mig kommer han falla direkt! Aldrig att han blir ihop med Emily. Hon är ju ful! Och inte Sarah för den delan heller. Bakom de 3 ton smink hon har på sig är hon ful som en kråka. Usch!


Kims perspektiv


Jag tycker synd om Emily. Både Ebba och Sarah låtsas vara kompis med Emily för att de ska få träffa Justin Bieber. Jag är inte ett lika stort fan som de. Jag tycker bara att han skriver bra låtar men lite snygg är han ju. Jag vet inte varför jag bestämde mig för att bli kompis med Sarah och Ebba istället för Emily. Vi var bästisar fram tills tvåan då jag "övergav" henne. Jag ångrar det. Jag var bara rädd för att bli mobbad. Emily är ju verkligen en, snäll och väldigt söt person. Jag vet inte vad jag tänkte med i tvåan. Men man kan ju alltid börja om på nytt. Kanske kan jag va med Emily någon dag efter skolan. Bara vi två förståss. Jag frågar henne efter lektionen.


Emilys perspektiv


Lektionen var slut och jag gick till mitt skåp. Jag tog min skolväska och gick ut ur skolan.
-Emily! Vänta! Jag vände mig om och såg Kim komma springandes mot mig. Jag väntade in henne.
-Jag undrade bara om vi kunde ta sälle hem, sa hon och flåsade. Jag skrattade åt henne för hon såg rolig ut och var helt röd i ansiktet.
-Visst, sa jag. Snart skrattade hon också och nu stod vi där på skolgården och skrattade högt. Alla som gick förbi kollade konstigt på oss och det gjorde att vi skrattade mer.
-Kom nu går vi, sa jag när vi lugnat ner oss lite. Hon nickade och vi började gå. Vi pratade mycket och hade kul.
-Emily... sa Kim alvarligt.
-Ja? sa jag oroligt.
-Jo altså jag är väldigt ledsen för att jag typ övergav dig i tvåan. Jag är ledsen och jag ångrar det verkligen, sa hon ledsam.
-Men Kim. Bry dig inte om det. Det var länge sen. Vi är ju vänner nu och det är det viktigaste, eller hur? sa jag.
-Ja det är sant. Men du jag vill bara varna dig för en sak.
-Vad?
-Jo, Sarah och Ebba låtsas bara vara dina vänner.
-Vad menar du? sa jag.
-Jo de vill bara träffa Justin Bieber och sen får de ju ett bra rykte när de är "kompis" med en kändis, sa hon allvarligt.
-Skojar du med mig? sa jag förvånat. Hon kanske ljög för att hon skulle få träffa Justin Bieber. Jag vet inte vem jag ska lita på.
________________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: