The key to my heart ♥ Del 5

-Vad hände, sa de nyfiket och ställde sig runt mig.
-Vi...kysstes, sa jag och log av tanken.
-Awww! sa de och skrattade.
-Hur var det? sa Ebba nyfiket.
-Mysigt, sa jag. Plötsligt kände jag att det vibrerade i min ficka. Jag tog upp mobilen. Det var okänt nummer. Jag svarade.
-Hej det är Emily...
________________________________________________________________________________________________
(Jag skriver det de säger på svenska. Orkar inte översätta :P)

Emilys perspektiv


-Hej, det är Justin Bieber. Är det Emily Scott jag pratar med?
-Ja, sa jag och log för mig själv.
-Nice, jo som du vet så har jag sett videon på när du sjöng, och jag har pratat med min manager och han tycker att det skulle vara väldigt roligt om du ville komma hit till Usa på sommarlovet och kanske skriva på ett

kontrakt.
-Ja det skulle vara roligt, sa jag.
-Skulle jag bara kunna få prata med din mamma eller pappa? sa han.
-Jag är i skolan just nu, men du kan ju pröva på deras mobil, sa jag.
-Okej, vad har de för nummer?
-Mammas är ********** och pappas är **********, sa jag.
-Okej, men vi hörs senare, hejdå, sa han.
-Hejdå, sa jag innan jag la på. Jag gick tillbaka till Sarah, Ebba och Kim.
-Vem var det? sa Kim nyfiket och blinkade.
-Bara Justin Bieber, sa jag och ryckte på axlarna.
-AHHHHHH!!! Skrek alla tre. Jag hoppade till. Jag var verkligen inte beredd på att de skulle skrika. Jag kollade runt och alla stod och glodde på oss.
-Tjejer, sluta skrika, alla tittar! sa jag.
-Asså OMB hon har precis pratat med Justin Bieber, jag tror jag dör! Sa Sarah och låtsades dö. Ebba och Kim gjorde samma sak och nu låg alla tre på golvet "döda". Jag skrattade åt dem.
-Ni är för roliga, men kom nu lektionen börjar snart! sa jag. De reste sig upp och tog sina grejer sen gick vi till klassrummet.


Justin perspektiv


Jag la på. Hon verkade vara en snäll och söt tjej. Och dessutom så har hon en undebar röst. Jag längtar tills hon kommer hit. Eller rättare sagt om hon får. Jag slog nummret till hennes mamma.
-Hej det är Anna, sa en kvinna.
-Hej mitt namn är Justin Bieber. Är du Emily Scotts mamma? sa jag artigt.
-Ja det är jag, sa kvinnan som tydligen hette Anna.
-Vad bra. Jo det är så här att jag har sett en video på din dotter när hon sjunger och jag undrar om Emily skulle kunna komma till Usa under sommarlovet och kanske skriva på ett skivkontrakt? Jag hoppades på att hon skulle svara ja. Det var tyst i telefonen.
-Hallå? sa jag försiktigt.
-Oj förlåt. Jag är bara chockad. Tänk att min dotter ska bli känd! sa kvinnan.
-Ja om ni låter henne komma hit så kan vi nog fixa det, sa jag och skrattade.
-Men gud ja! Klart hon får åka! sa Anna glatt.
-Vad bra. Jag hör av mig ikväll med lite mer inforfation, hejdå, sa jag.
-Hejdå, sa Anna sen la hon på. Jag skrattade åt mig själv. Jag lät så töntig. "Jag hör av mig ikväll med mer information". Jag stoppade ner telefonen i fickan.
-Vad sa hon? det var Usher som hade kommit in.
-Hennes mamma sa ja, men jag sa att jag skulle ringa ikväll med mer info, sa jag och log.
-Vad bra! Jag börjar leta efter flygbiljetter, sa han och gick ut. Det känns att det kommer bli en minnesvärd sommar.
________________________________________________________________________________________________7


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: