The key to my heart ♥ Del 4

-Ehm, jo du vet igår när du sjöng, jo saken är det att jag... Han tog ett djupt andetag. Jag filmade dig och la ut det på youtube. sa han nervöst.
-DU GJORDE VAD? jag kokade av ilska. Plötsligt förstod jag allt. Det var däför jag fått så många följare på twitter! Det förklarade också varför alla kollade på mig.
-Du hörde vad jag sa, men det är inte bara det. sa han.
-Nehe, sa jag surt och la armarna i kors.
-Videon har fått ganska många visningar och en av dom som har sett den är Justin Bieber.
________________________________________________________________________________________________

Emilys perspektiv

-Justin Bieber? Han som har 7 miljoner följare på twitter? frågade jag. Vad är det som är så speciellt med honom?
-Haha, det kanske han har. Men vet du inte vem han är? sa han och kollade på mig konstigt. Jag skakade på huvudet.
-Skojar du med mig? sa han.
-Nej, jag är helt seriös. Vad är så speciellt med honom?
-Jo han är en artist som är känd över hela världen, de flesta tjejer är galna i honom och han säjer ut konserter på typ en timma, sa han.
-Coolt, sa jag.
-Ja men som sagt han har sett i videon och han undrar om du har lust att skriva på ett kontrakt med island records och bli artist, sa han och log.
-Är detta ett skämt eller? sa jag förvånad.
-Nej, varför skulle jag ljuga för dig? Jag kan bevisa det! sa han och tog upp sin iphone. Han tryckte lite och sen så gav han mig mobilen.
-Läs, sa han. Jag läste.
Hello! It's Justin Bieber. When I saw the video I totally fell in love with her voice. She's an amazing singer. Can you please ask her what she would think about signing a contract with Island Records and record a song with me! posted by kidrauhl
Jag läste det flera gånger. Wow! Detta var på riktigt. Jag har alltid drömt om att bli artist.
-Du kan hälsa honom att jag tackar jag! sa jag och började hoppa runt av glädje. Han skrattade åt mig.
-Sluta vara så sur, sa han och skrattade.
-Okej, sa jag och slutade hoppa. Här har du, sa jag och gav tillbaka hans iphone.
-Tack, sa han och log. Föressten så var det en sak till, sa han och ställde sig lite närmare.
-Okej, va...längre hann jag inte förrens hans läppar var pressade mot mina. Det var precis som jag hade drömt att det skulle vara. Han slutade och log mot mig. Jag kände att jag rodnade.
-Jag måste gå nu, sa jag fort och började springa. Men han tog tag i min arm.
-Är vi typ tillsammans nu eller? sa han.
-Om du vill så, sa jag.
-Klart jag vill, sa han och log.
-Okej, sa jag och pussade honom på kinden. Sen sprang jag iväg. Jag var verkligen lycklig nu. Jag skulle bli artist och jag hade mina drömmars kille. Det var min första kyss. Jag är glad att den var med Lucas. Jag sprang till Sarah, Kim och Ebba.
-Vad hände, sa de nyfiket och ställde sig runt mig.
-Vi...kysstes, sa jag och log av tanken.
-Awww! sa de och skrattade.
-Hur var det? sa Ebba nyfiket.
-Mysigt, sa jag. Plötsligt kände jag att det vibrerade i min ficka. Jag tog upp mobilen. Det var okänt nummer. Jag svarade.
-Hej det är Emily...
_____________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: