The key to my heart ♥ Del 3

Det var länge sedan jag hade det så här fint på mitt rum! Det är konstigt att en person kan göra en så glad! Hon fick mog till ock med att städa. Det kan inte ens mamma. Jag satte mig vid min dator och loggade in på twitter. Jag hade fått 400 nya följare! Kan den här dagen bli bättre? Jag kollade genom mina följare och fastnade för en som hette @justinbieber . Jag hade hör det innan. Ja just det! Det var den där killen som alla tjejer pratade om hela tiden. Jag kollade hans twitter. Han hade nästan 7 miljoner följare! Jag blev imponerad. Jag kollade igenom hans tweet och bestämde mig för att följa honom jag med. Han verkade vara en skysst kille. Jag tyckte det var ganska häftigt att en som hade nästan 7 miljoner följare följde mig. Jag tweetade: "I'm so happy right now :D This day can't be better!". På en minut hade jag fått 100+ Retweets! En av dom var från den där Justin. "I'm glad that ur happy ;)" Jag log. Han verkade gullig. Jag kollade på klockan och såg att den var tio över tio och jag bestämde mig för att gå och lägga mig. Jag stängde av datorn och gick till badrummet. Där borstade jag tänderna och tvättade bort mitt smink. Sen tog jag på mig ett nattlinne och kröp ner under täcket. Det tog inte långt tid innan jag somnade.
________________________________________________________________________________________________

Emilys perspektiv


Jag vaknade på morgonen av min irriterande väckarklocka. Jag stängde av den och satte mig upp i sängen. Jag var jättetrött. Egentligen så ville jag bara sova. Men sen kom jag och tänka på det som hände igår. Jag log för mig själv och gick till badrummet. Mitt långa blonda hår stod åt alla håll. Jag borstade det och sen tog jag på lite mascara. Sen gick jag till min walkin closet och letade efter något att ha på mig. Jag tog på mig detta.


Sen gick jag ner och åt lite frukost. Två rostade bröd och oboy. Nu var klockan tjugo i åtta. Jag gick till dörren och tog på mig mina converse. Sen tog jag min skolväska och min mobil och gick ut. Det tog ungefär 10 minuter att gå till skolan så jag var framme 10 i åtta. När jag kom in i skolan så var det många som kollade på mig. Det var lite obehagligt. Jag tyckte att det var konstigt att alla hade fått reda på det så fort. Så intressant var det väll inte? Jag öppnade mitt skåp och såg att första lektionen var matte. Inte det roligaste ämnet direkt. Fler och fler rån klassen kom och alla hälsade faktiskt på mig. Jag var faktisk glad att jag spelade upp låten. Nu har alla börjat fatta att jag också finns. När Sarah, Kim och Ebba kom fick jag en kram av dem och så sa de att jag gärna fick va med i deras gäng. Det lät lite konstigt, men jag sa visst och sen började lektionen. Först hade läraren lite genomgång och sen så började alla arbeta. Jag reste mig upp för att vässa min penna och när jag kollade ut över klassen så kollade alla på mig.
-Vad? sa jag frågandes.
-Inget, mumlade några och sen fortsatte de jobba. Jag ryckte på axlarna och gick och fortsatte jobba. När lektionen var slut så plockade jag iordning mina grejer och gick ut ur klassrummet. Men inte sist denna gången. Jag pratade lite med Sarah, Ebba och Kim när jag såg Lucas komma imot oss. Han log mot mig. Nej det kan inte vara mig han ler mot. Jag kollade bakom mig får att se om det var någon där men det var det inte. När jag vände mig framåt igen så stod Lucas där.
-Hej Emily, sa han och log.
-Hej, Lucas, sa jag och log tillbaka lite försiktigt.
-Asså ehm, jag måste typ prata med dig, sa han och verkade nervös.
-Jasså, vad? frågade jag.
-Kom, han och tog min hand och drog iväg med mig.
-Okej, sa jag lungt fast innombords så slog mitt hjärta jättefort. Jag kollade bak på Sarah och hon busvisslade. Jag skrattade lite. Han drog in mig till ett hörn. Vi var ensamma.
-Jo, asså jag måste typ berätta en sak för dig, sa han och kliade sig i bakhuvudet.
-Jaha, sa jag och verkade oberörd fast jag bara ville skrika rätt ut av lycka. Jag log lite.
-Jo asså saken är det att jag... han tystnade och kollade ner i golvet.
-Du vadå? sa jag.
-Lova att inte bli arg, okej? sa hon och log försiktigt.
-Okej, sa jag och började bli lite osäker.
-Ehm, jo du vet igår när du sjöng, jo saken är det att jag... Han tog ett djupt andetag. Jag filmade dig och la ut det på youtube. sa han nervöst.
-DU GJORDE VAD? jag kokade av ilska. Plötsligt förstod jag allt. Det var däför jag fått så många följare på twitter! Det förklarade också varför alla kollade på mig.
-Du hörde vad jag sa, men det är inte bara det. sa han.
-Nehe, sa jag surt och la armarna i kors.
-Videon har fått ganska många visningar och en av dom som har sett den är Justin Bieber.
________________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: