The key to my heart ♥ Del 21

DENNA DELEN ÄR TILLÄNGNAD DEN SOM KLAGAR PÅ MIN UPPDATERING!

Onsdag 15 juni 2011

Idag fick jag reda på att Justin gillade mig mer än vän. Jag pratade med honom och vi sa att vi bara skulle vara vänner. Jag erkänner att jag gillar Justin. Mer än vän faktiskt. Han är söt och snäll och bryr sig om andra. Men samtidigt gillar jag Lucas. Han var den första jag kysste och då kändes det att vi hade något. Men när det närmade sig dagen jag skulle åka började han bete sig konstig och då började jag tappa känslor för honom. Jag hade gillat honom i hemlighet i tre år och när jag blev tillsammans med honom så var han inte alls som jag trodde. Jag trodde att han skulle skydda mig och att han skulle vilja vara med mig hela tiden. Men han var raka motsatsen och det kändes som han undvek mig. Speciellt idag när jag ringde honom så verkade det som han gick bakom min rygg. Som om han höll något hemligt. Men ändå så saknar jag honom.
Justin. Han är helt underbar. När han kramar mig känner jag mig trygg. Undra hur det skulle kännas att kyssa honom. Men jag skulle aldrig kunna göra så mot Lucas. Jag skulle aldrig kunna svika någon. Men att bli ihop med Justin skulle vara komplicerat. Han är en av de mest kända och jag kommer aldrig bli så stor som han. Och om jag blev ihop med honom skulle många tro att jag utnyttjade honom. Paparazzin skulle vara efter oss 24/7 och tidningarna skulle överdriva. Jag hoppas att allt löser sig!
________________________________________________________________________________________________


(Från h&m)
Emilys perspektiv


Jag vaknade av att Justin satt och petade på mig.
-Godmorgon sötnos, jag har gjort frukost. Jag satte mig upp i sängen och sträckte på mig.
-Godmorgon, sa jag och log lite mot Justin. Han gav mig en bricka med rostat bröd och juice på. Jag satte brickan i mitt knä och började äta.
-Så vad vill du göra idag? frågade jag mellan tuggorna.
-Kan vi inte bara slappa idag? frågade han.
-Visst, sa jag och log. Tack för frukosten föresten!
-Allt för dig, shawty, sa han och blinkade. Jag log lite generat och fortsatte äta. När jag var färdig tog Justin brickan och gick ut och jag bytte om. Jag tog på mig ett par gråa mysbyxor och en vanlig t-shirt. Jag struntade i sminket eftersom vi ändå inte skulle gå ut idag. Jag gick ner till Justin som satt i soffan och kollade på Svampbob. Jag satte mig jämte honom.
-Vad söt du är utan smink! sa han och gav mig ett fint leénde.
-Tack, sa jag generat och kollade mit tv:n. Vi kollade färdigt på svampbob och sen satte Justin den första Harry Potter filmen.


...på kvällen klockan 6...


Vi hade kollat på alla Harry Potter filmer nu och var ganska trötta.
-Ska vi gå ut och äta ikväll? frågade Justin.
-Visst, svarade jag trött.
-Vi behöver inte om du inte vill, sa han och kollade på gulligt på mig.
-Jo det vill jag, jag går upp och gör i ordning mig, sa jag och reste mig upp. Jag gick upp till mitt badrumrum och in i duschen. Jag duschade fort och sen gick jag ut. Jag kände mig piggare nu. Jag bestämde mig för att ta en enkel ljusblå klänning och tights. Jag tog på lite mascara och gick ner och satte mig i soffan. Jag kollade på tv medans jag väntade på Justin. Snart kom han ner och jag stängde av tv:n. Jag tog på mig mina vita converse.
-Sa jag inte att du var söt utan smink innan? sa han och blinkade.
-Jo, men jag måste ha smink, annars ser jag trött ut! sa jag och blinkade tillbaka. Han skrattade och sen gick vi ut till bilen. Jag hoppade in i bilen och Justin körde iväg.
-Jag längtar tills jag får körkort, sa jag och log mot Justin.
-När får du det? frågade han.
-Om lite mer än två år, sa jag och suckade.
-Inte om du flyttar hit, sa han.
-Det skulle jag aldrig få, sa jag och suckade igen.
-Never say never, sa han och blinkade.
-Ehm... Justin?
-Ja?
-Du sa det nyss två gånger, sa jag och skrattade.
-Jättekul! sa han och himlade med ögonen.
-Det tyckte jag! sa jag och fortsatte skratta. Snart skrattade Justin också. Justin parkerade bilen och vi gick in på en mysig liten restaurang. Justin satte på sig en keps för att ingen skulle känna igen honom. Vi gick och satte oss vid ett bord som låg längst inne i restaurangen. En tjej kom fram med menyer till oss och kollade lite misstänksamt på Justin. Jag hoppas att hon inte kände igen Justin. Jag ville verkligen inte att det skulle komma massa folk hit nu. Men jag antar att jag måste vänja mig.


Justins perspektiv


Jag kollade inte på tjejen som gav oss menyerna för att hon inte skulle känna igen mig. Jag kollade igenom menyn.
-Vad ska du ta? frågade Emily.
-Pasta bolognese och cola tror jag.
-Jag med, sa hon och vinkade till sig en som kunde ta våra beställningar.
Vi småpratade lite under kvällen och hade väldigt trevligt och snart var vi hemma, mätta och trötta.
-Godnatt Justin, sa hon och gav mig en kram.
-Godnatt Emily, imorgon gäller det, sa jag och kramade tillbaka.
-Japp, sa hon och gav mig en mjuk puss på kinden innan hon gick in på sitt rum.


Emilys dagbok


Torsdag 16 Juni 2011


Idag har jag och Justin inte gjort särskillt mycket. Vi kollade på alla Harry Potter filmerna och nu på kvällen så gick vi på restaurang. När vi såg på den tredje filmen så höll jag och Justin hand. Jag tyckte faktiskt att den var lite läskig men Justin får mig alltid att känna mig trygg. Jag kollade in i hans ögon och fick fjärilar i magen. Han har världens finaste ögon. Jag förstår varför Sarah och Ebba gillar honom så mycket. Hur kan man inte gilla honom? Han är ju helt underbar! Jag undrar ofta hur hans det skulle kännas att ha hans läppar mot mina. Jag vet inte om jag ska välja Justin eller Lucas längre. Men jag vet att det är mer komplicerat att vara ihop med Justin. Även om vi båda skulle vara kända. På tal om det så är det imorgon jag ska skriva på kontraktet. Jag längtar jätte mycket! Speciellt efter att börja tunera!
________________________________________________________________________________________________
Denna delen var tillägnad till tjejen som klagar på min uppdatering -.- Jag hoppas att jag inte får fler av de komentarerna....


Kommentarer ♥
Av: Anonym

super bra! :)

2011-03-30 @ 06:24:53
Av: Anonym

JÄÄTTEEBRAA älskar din novell så jävla mkt!

jag längtar till nästa del!

bry dej int om dom cpiga kommentererna ngn gör..

DEN ÄR BÄÄÄÄST

Världens BÄSTA noveöö jag har sett!

och jag har sett måååååånga tro mej! :)<3

2011-03-30 @ 07:33:32
Av: Johanna

Super duper bra!!:D

2011-03-30 @ 16:48:16
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Av: Anonym

ASBRA :D LOVE IT

2011-03-30 @ 16:55:31
Av: Madde

Sjukt bra,! Meeera :)

2011-03-30 @ 18:12:36
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Av: Anonym

jätte braa! :D

2011-03-30 @ 21:10:38
URL: http://bieberthought.blogg.se/
Av: jennie

ny läsare sjukt bra !!! <3 <3 mer :) :)

2011-03-31 @ 20:34:07
Av: Elise

Sjukt bra! längtar grymt mkt till nästa ;)

skit i alla avudsjuka som gör allt för att få andra att må dålig! :@ du skriver ju iaf ;DD

2011-04-02 @ 18:54:43
Av: Ewi

fett bra

när kommer ny del?

2011-04-03 @ 11:08:32

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: