The key to my heart ♥ Del 20

-Vet du vad som hänt med honom? sa hon lite oroligt.

-Nej, ljög jag.

-Tror du att du kan prata lite med honom? sa hon.

-Visst, sa jag.

-Tack för maten, sa jag när jag hade ätit upp.

-Varsågod, sa hon och log. Jag gick upp och knackade på Justins dörr.

-Kom in, hörde jag. Jag tog ett djupt andetag och öppnade dörren.

________________________________________________________________________________________________ 

Justins perspektiv

 

Jag trodde det var mamma som skulle komma och jag blev förvånad när Emily kom in.

-Vi behöver prata, sa hon. Jag svalde. Hon satte sig jämte mig i sängen.

-Jo... din mamma tyckte att jag skulle prata med dig, sa hon. Jag nickade. Det var tyst en stund.

-Alltså, förlåt för att jag läste, men jag var nyfiken, sa hon.

-Det är okej, sa jag och log lite snett.

-Justin, du ska veta att jag gillar dig, mycket, men inte mer än vän, sa hon och jag log lite mot henne.

-Okej, sa jag och försökte att le men lyckades inte så bra. Kan vi inte bara låtsas att detta inte hänt?

-Visst, sa hon och kramade mig.

-Justin jag lovar att du kommer hitta en mycket bättre tjej än mig, sa hon och log.

-Det tvivlar jag på, sa jag och blinkade. Hon skrattade lite.

-Hur mycket är klockan? sa Emily.

-Försöker du smita från ämnet? sa jag och blinkade.

-Svara på min fråga Bieber! sa hon och blinkade. Jag tog upp min mobil.

-11.03 miss Scott, sa jag och blinkade tillbaka.

-Okej, jag går och lägger mig, sa hon och reste sig.

 

Emilys perspektiv

 

-Vänta lite! sa Justin och jag vände mig om.

-Vad?

-Jag har inte fått någon godnattpuss! sa han bestämt och kröp ner under täcket.

-Brukar du sova i jeans och hood? sa jag och blinkade.

-Nej, men lova att du kommer tillbaka, för om jag inte får någon godnattpuss så tänker jag inte sova! Jag skrattade.

-Okej bäbis, men bara på kinden, och inte mer än vänner, sa jag och log. Lova!

-Jag lovar! sa han och log nöjt. Jag gick ut och in på toan. Jag borstade tänderna och sen tog jag på mig ett nattlinne och gick tillbaka till Justin. Jag knackade försiktigt på dörren.

-Kom in, sa han och jag öppnade dörren.

-Hej, sa han och blinkade. Plötsligt stannade jag. Han hade ingen tröja på sig. OCH han hade six-pack. Jag som är så svag för magmuskler!

-Gillar du utsikten? Vill du känna? sa han och log busigt. Jag skakade på huvudet.

-Ehm... neej, stammade jag fram. Han gick och la sig under täcket.

-Godnatt Justin, sa jag och pussade han på pannan. Han log.

-Tönt, sa jag och började gå ut. Då reste han sig upp och kramade om mig bakifrån.

-Godnatt, viskade han i mitt öra. Jag rös till. Sen gick jag ut. Jag gick in på mitt rum och kröp ner under täcket. Plötsligt fick jag en idé. Jag ska börja skriva dagbok! Jag tog upp ett helt nytt block och började skriva.

 

Onsdag 15 juni 2011

 

Idag fick jag reda på att Justin gillade mig mer än vän. Jag pratade med honom och vi sa att vi bara skulle vara vänner. Jag erkänner att jag gillar Justin. Mer än vän faktiskt. Han är söt och snäll och bryr sig om andra. Men samtidigt gillar jag Lucas. Han var den första jag kysste och då kändes det att vi hade något. Men när det närmade sig dagen jag skulle åka började han bete sig konstig och då började jag tappa känslor för honom. Jag hade gillat honom i hemlighet i tre år och när jag blev tillsammans med honom så var han inte alls som jag trodde. Jag trodde att han skulle skydda mig och att han skulle vilja vara med mig hela tiden. Men han var raka motsatsen och det kändes som han undvek mig. Speciellt idag när jag ringde honom så verkade det som han gick bakom min rygg. Som om han höll något hemligt. Men ändå så saknar jag honom.

Justin... Han är helt underbar. När han kramar mig känner jag mig trygg. Undra hur det skulle kännas att kyssa honom. Men jag skulle aldrig kunna göra så mot Lucas. Jag skulle aldrig kunna svika någon. Men att bli ihop med Justin skulle vara komplicerat. Han är en av de mest kända och jag kommer aldrig bli så stor som han. Och om jag blev ihop med honom skulle många tro att jag utnyttjade honom. Paparazzi skulle vara efter oss 24/7 och tidningarna skulle överdriva. Jag hoppas att allt löser sig!
________________________________________________________________________________________________ 


Kommentarer ♥
Av: Johanna

Suveränt bra!!!:D längtar tills nästa!!:D

2011-03-24 @ 22:17:38
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Av: Madde

Hello, meeeeeer!

2011-03-24 @ 22:46:35
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Av: emma t

Åhhh jag får själv en rysning när Justin kramade henne! Det är så bra, jag tycker att hon ska göra slut med Lucas och bli tillsammans med Justin istället. Tips: jag tycker att Justin ska se vad hon har skrivit i dagboken, för då får han se att hon börjar gilla honom. Asbra hittills och var jag bara ha Meeeeeeer !! :)

2011-03-25 @ 13:06:23
Av: Stina

Snälla skriv meeeer

Jag vill läsa meeer.

2011-03-25 @ 13:17:15
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Av: Anonym

as bra! :D meer! ;D

2011-03-25 @ 17:49:18
Av: Lydia

snälla mer ikväll !!! :)

2011-03-25 @ 18:50:52
URL: http://absolutlydia.blogg.se/
Av: Anonym

snälla skriv mer det är inte kul och vänta så mycke ! :(

2011-03-25 @ 19:15:34
Av: Elise

ÄLSKAR den är novellen!! :D :D:D

2011-03-25 @ 19:17:45
Av: Anonym

Aaaaaasbra!!! Älskar när Justin håller på så

2011-03-25 @ 20:45:33
Av: Anonym

håller me emma t :D

2011-03-26 @ 17:43:22
Av: FRIDA

merrr! super bra är du på att skriva! :D

2011-03-26 @ 23:57:29
Av: Anonym

Tycker som emmaT justin ska läsa dagboken då blir kvitt o roligt :D Älskar novellen <33

2011-03-27 @ 11:44:35
Av: Anonym

snälla meer! :D jag tycker också han ska se dagboken! :)

2011-03-27 @ 13:34:22
Av: Anonym

meeer!!

2011-03-27 @ 21:21:21
Av: emmat

nuuu längtar jag som as till nästa del hahah :D

2011-03-28 @ 16:07:56

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: