The key to my heart ♥ Del 2

-Kan alla vara snälla och vara tysta, sa Marie vänligt. Ingen hörde henne. Hon försökte igen lite högre.
-Kan alla vara tysta, tack. Ingen hörde denna gången heller. Eller så brydde de sig inte.
-MEN KAN NI VARA TYSTA FÖR I HELVETE! Jag hoppade till och alla blev knäpptysta. Jag hade aldrig hör Marie höja rösten förut.
-Tack, sa hon sarkastiskt. Jag vill presentera Emily som ska spela Hurt av Christina Aguliera. Jag svalde och började.

____________________________________________________________________________________________________
(Låten som Emily spelade finns hääär)


Emilys perspektiv

Under hela låten hade jag kollat ner i pianot. Jag kollade fortfarande ner i pianot. Jag vågade inte möta någons blick. Alla var helt tysta. Ingen sa något. Tänk om de inte tyckte att jag sjöng bra. Gud vad jag har skämt ut mig. Jag kände att tårarna brände bakom ögonlocken. Marie räddade mig.
-Lektionen är slut nu. sa hon lungt. När alla gått ut och Marie stängt dörren kom alla tårar.
-Varför gråter du? Det var ju jätte bra! sa hon.
-Men jag... jag vet inte, sa jag mellan snyftningarna.
-Var det för att alla var tysta? Att ingen sa något? Att du trodde att de tyckte du var dålig? frågade hon. Jag nickade.
-Men lilla tjejen, du var jättebra! Jag tror att ingen sa något för att de var chockade. De visste ju inte att du kunde sjunga, sa hon och skrattade lite.
-Jo det ioförsig, sa jag och log lite. Jag torkade bort tårarna och tog mina grejer. Hon log mot mig.
-Jag måste gå nu, sa jag och log.
-Okej, men om någon säger något dumt så får dom med mig och göra, sa hon bestämt.
-Visst, sa jag och skrattade lite. Jag gick ut ur musiksalen och genom korridoren som var nästan tom. Jag kom fram till mitt skåp, öppnade det och la in mina grejer, och tog ut min jeansjacka och väska. Vilken tur att alla hade gått hem redan. Jag stängde skåpet och gick ut ur skolan. Det var varmt och solen lös. Jag längtar till sommatrlovet för då ska vi åka till skåne och jag kommer få träffa Klara igen. Plötsligt såg jag några jag kände igen. Ånej, var det? Ja det var det. Jag tänkte gå där ifrån men jag hann inte förenns de gick imot mig.
-Heej Emily! sa Sarah. Sarah var klassens så kallade drottning och var man kompis med henne skulle man vara glad. Hon brukade trycka ner de hon inte tyckte om eller "hotade" henne. Hon hade alltid Ebba och Kim bakom sig. De stod nu framför mig.
-Hej Sarah, sa jag och kollade ner på mina skor.
-Asså jag ville bara säga att jag tycker du sjunger sjukt bra, sa hon. Visst tjejer? sa hon och kollade på Ebba och Kim. De nickade.
-Tack, sa jag och log lite försiktigt.
-Ah men vi ses imon då, hej då, sa hon och gick iväg. Där stod jag kvar som ett fån. Hade det där nyss hänt? Ja! Ett leénde spred sig över mitt ansikte. Jag fortsatte hem och snaart var jag hemma. Mitt hus var ganska stort och vi var ganska rika. Både mamma och pappa hade välbetalda jobb. Jag tyckte det var jobbigt. För det första var de nästan aldrig hemma och satte jobbet i första hand. Sen så hittade jag knappt i huset och jag slår vad om att jag inte har varit alla rummen än! Jag hade ett stort rum med en 40 tums tv, hemmabiosystem, stor säng, eget badrum och en walkin-closet (?). Jag ställde väskan på golvet, tog av mig skorna och hängde upp jackan. Sen skuttade jag upp för trappan och in på mitt rum. Jag var verkligen glad att jag hade spelat upp den där låten. Jag fick ett ryck och städade rummet, rensade bort gammla saker och la alla kläder som var för små i en kassa. Jag städade också badrummet.

3 timmar senare

Det var länge sedan jag hade det så här fint på mitt rum! Det är konstigt att en person kan göra en så glad! Hon fick mog till ock med att städa. Det kan inte ens mamma. Jag satte mig vid min dator och loggade in på twitter. Jag hade fått 400 nya följare! Kan den här dagen bli bättre? Jag kollade genom mina följare och fastnade för en som hette @justinbieber . Jag hade hör det innan. Ja just det! Det var den där killen som alla tjejer pratade om hela tiden. Jag kollade hans twitter. Han hade 7 miljoner följare! Jag blev imponerad. Jag kollade igenom hans tweet och bestämde mig för att följa honom jag med. Han verkade vara en skysst kille. Jag tyckte det var ganska häftigt att en som hade 7 miljoner följare följde mig. Jag tweetade: "I'm so happy right now :D This day can't be better!". På en minut hade jag fått 100+ Retweets! En av dom var från den där Justin. "I'm glad that ur happy ;)" Jag log. Han verkade gullig. Jag kollade på klockan och såg att den var tio över tio och jag bestämde mig för att gå och lägga mig. Jag stängde av datorn och gick till badrummet. Där borstade jag tänderna och tvättade bort mitt smink. Sen tog jag på mig ett nattlinne och kröp ner under täcket. Det tog inte långt tid innan jag somnade.
____________________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: