The key to my heart ♥ Del 19

Jag fick en klump i magen. Varför hatar de mig? Jag bestämde mig för att inte säga något till Justin.
________________________________________________________________________________________________
Emilys perspektiv


Jag kände att det luktade mat så jag gick ner till köket. Där stod Pattie och lagade mat och Justin satt i soffan och smsade. Jag satte mig brevid Justin.
-Hej, vem smsar du med? sa jag nyfiket.
-Ryan, sa han och log mot mig.
-Vem är det?
-Min bästa kompis från Kanada.
-Okej, vad skriver ni då? sa jag nyfiket.
-De du, sa han och blinkade.
-Kom igen, sääg, sa jag och försökte ta mobilen ifrån honom.
-Nepp, sa han och satte sig med ryggen mot mig.
-Tråkmåns, sa jag och tog upp min mobil istället. Jag började smsa med Sarah och Kim. Sarah var mest intresserand av hur Justin var och Kim berättade om vad de gjort.
-Jag går på toa, sa Justin och la ifrån sig sin mobil. Yes! Tänkte jag. Nu har jag min chans. Jag låste upp Justins iPhone. Så klart hade han lösen.
-Vad har Justin för lösen? frågade jag Pattie.
-5237, sa Pattie. Varför undrar du?
-Vill kolla om han har några roliga spel, sa jag och slog in siffrorna. Det var rätt. Jag gick in på sms och kollade vad han hade smsat med Ryan.
(Tjock text är Justin. Vanlig är Ryan)
*Yo bro! Vad gör du? :)*
*Inget, kom precis hem från Chaz:) vad gör du då? :)*
*Smsar med dig ;P*
*Okej :P*
*När kan ni komma och hälsa på mig, och Emily förståss? :D*
*När ni vill! Emily... är det hon som sjöng Hurt av Christina Aguliera? :D*
*Japp :D*
*Hon är duktig :)*
*Och snygg och söt och snäll och helt underbar!*
*Jasså, har lilla Justin gått och kärat ner sig ;)*
*Lilla? Ha, jag är längre än dig*
*Svara på min fråga, Bieber!*
*Lite kär kanske...*
*Det är fult och ljuga Justin! ;)*
*Okej, jag är kär... men hon har pojkvän :(*
*Va?! Oroa dig inte Justin! Han är säkert inget jämfört med dig. Hon är nog snart din ;)*
*Hoppas det...*
Plötsligt tog någon ifrån mig mobilen. Jag kollade bak och där stod Justin och var helt generad.
-Läste du allt? frågade han och var helt röd i ansiktet.
-Förlåt, sa jag och kollade ner i bordet. Jag skämdes faktiskt.
-Det gör inget antar jag, du hade väll antagligen fått reda på det förr eller senare, sa han och sen gick han upp. Jag satt kvar en stund och sen gick jag upp på mitt rum och la mig i sängen. Jag tänkte på det som han hade skrivit. Han tyckte jag var snygg, söt, snäll och underbar. Lucas hade aldrig sagt att jag var något av dom sakerna. Han hade bara kysst mig och sen hade vi plötsligt varit ihop. Det kändes inte som ett riktigt förhållande. Ibland undrade jag om han bara ville utnyttja mig, för om jag blir känd så blir han väll också känd? Jag bestämde mig för att ringa honom. Jag tog upp min mobil och letade upp hans nummer. Han svarade efter tre signaler.
-Lucas, sa han. Jag hörde ett konstigt ljud i bakgrunden
-Hej Lucas! Det är jag! sa jag.
-Emily?! sa han och lät orolig och förvirrad. Det konstiga ljudet slutade och jag hörde att han stängde en dörr.
-Stör jag? sa jag lite oroligt.
-Va, nej! sa han och fejkskrattade.
-Vad bra, vi har ju inte hörts på länge så jag undrade hur det var med dig, sa jag.
-Ja, det är bra med mig, hur är det med dig då? sa han och verkade faktiskt lite glad.
-Det är bra, Justin är faktiskt väldigt trevlig!
-Vad bra. Jag saknar dig, sa han och det lät faktiskt som han menade det.
-Jag saknar dig med, sa jag och log.
-Jag måste lägga på nu sweetheart, men vi ses, sa han.
-Hejdå, sa jag och sen la han på. Nu kände jag faktiskt att jag saknade han otroligt mycket. Fast han beter sig väldigt konstigt.
-MAAT! ropade Pattie från köket. Jag gick ner och satte mig vid matbordet. Pattie hade lagat lasagne. Snart kom Justin ner. Han verkade fortfarande lite generad. Jag och Pattie pratade hela tiden men Justin sa inget. När han hade ätit färdigt gick han gick han upp direkt.
-Vet du vad som hänt med honom? sa hon lite oroligt.
-Nej, ljög jag.
-Tror du att du kan prata lite med honom? sa hon.
-Visst, sa jag.
-Tack för maten, sa jag när jag hade ätit upp.
-Varsegod, sa hon och log. Jag gick upp och knackade på Justins dörr.
-Kom in, hörde jag. Jag tog ett djupt andetag och öppnade dörren.
________________________________________________________________________________________________
KOMMENTERA! :)


Kommentarer ♥
Av: Stina

Meeeer

2011-03-20 @ 20:03:47
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Av: Anonym

asbra jag dör

2011-03-20 @ 20:27:58
Av: Johanna

Grymt bra!!:D naw, vad gullig av honom det han skrev ;)

2011-03-20 @ 20:40:55
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Av: Madde

Meer!

2011-03-20 @ 20:52:44
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Av: Anonym

mer :D

2011-03-20 @ 20:58:49
Av: Mickis

hahah skriver du fortfarande i nattmössan "Lila? Ha, jag är längre än dig" jag tror det ska vara lilla :) jag tror du har skr*vfel eller tallfel ;P

2011-03-20 @ 22:23:57
Av: aleejandra

asso omg omg ! läste allt idag du måste skriva mer!! du äger :D

2011-03-20 @ 22:43:43
URL: http://juustalee.blogg.se/
Av: julia

läst igenom hela nu , så grymt bra ! ääääälska !

2011-03-22 @ 17:37:51
URL: http://anotherbieberlover.blogg.se/
Av: Anonym

as bra! :) mer! :D

2011-03-24 @ 12:54:50

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: