The key to my heart ♥ Del 17

Justins perspektiv


-Det är Emilys pojkväään, sa en av Emilys kompisar. Mitt hjärta gick i bitar. Faaan! Såklart att hon hade en pokjvän. Varför skulle inte en så fin tjej som Emily ha en pojkvän? Vad trodde jag egentligen.
-Jag måste gå på toa, sa jag utan att titta på Emily och gick ut. Istället för att gå till toan gick jag till mitt rum och låste dörren. Jag satte mig i min säng och bara stirrade rakt fram. Jag hade blivit kär direkt när jag såg henne på flygplatsen. Hon var så vacker med sitt långa blonda hår och bruna ögon. Jag visste direkt att hon var den rätta. Men gud ville kanske något annat. Men mamma har alltid sagt att man måste kämpa för att nå det man vill ha och inte ge upp. Jag ska kämpa tills hon är min. Dessutom har jag ju en hel sommar på mig.
________________________________________________________________________________________________

Emilys perspektiv


Jag fortsatte prata med tjejerna några minuter. Sen la jag på och slog Lucas nummer. En signal. Två signaler. Tre signaler. Fyra signaler. Jag la på. Varför svarade han inte? Han brukar alltid svara. Jag bestämde mig  för att ringa senare. Jag gick ut och började leta efter Justin. Dörren till hans rum var låst. Jag knackade på dörren. Jag hörde fotsteg och Justin öppnade.
-Hej, jag trodde du skulle på toa, sa jag och skrattade.
-Ja... ehm alltså... nej, sa han och rodnade.
-Okej, men vad ska vi göra idag? frågade jag.
-Vi kan väll typ åka på stan eller något? sa han.
-Visst, gå ner så länge så kommer jag snart, sa jag och gick till mitt rum. Jag tog min vita handväska, mina solglasögon och min plånbok och gick ner. Justin stod i dörren. Jag tog på mig mina lila converse.
-Let's go, sa Justin och låste upp bilen. Vi hoppade in i bilen och körde mot stan.
-Så när kommer jag skriva på kontraktet? frågade jag.
-På fredag, sa Justin och kollade lite snabbt på mig och log. Sen vände han blicken framåt igen.
-Okej, sa jag och sen tittade jag ut genom fönstret. Snart var vi framme i stan och Justin letade efter en parkeringsplats. Han hittade en och sen gick vi mot Atlantas köpcenter. Han tog på sig en keps som han drog nerv framför ögonen för att han inte skulle bli igenkänd. Jag sprang direkt in i en klädaffär och Justin himlade med ögonen. Jag tog några plagg som jag tyckte var snygga och gick till provrummen. Jag provade några plagg. Sen tog jag på mig en kort blommig klänning.
-Vad tycker du? frågade jag Justin när jag stod och speglade mig. Justin svarade inte. Han kollade bara på mig.
-Hallå Justin? sa jag och vinkade med händerna framför hans ögon. Han ryckte till.
-Oj förlåt, den är jättefin, sa han och log.
-Tycker du att jag ska köpa den? frågade jag. Han nickade som svar och log lite snett.
-Bra! Då kan du hänga tillbaka dom här medans jag byter om, sa jag och gav honom en hög med kläder. Han suckade och sen gick han iväg.


Justins perspektiv


Hon är så snygg! Tänkte jag medans jag hängde tillbaka allt. Det gör ont när jag tänker på att hon inte är min. Allt jag ville var att kyssa henne. Jag hade aldrig känt såhär för någon. Jag hade inte enns känt såhär när jag var ihop med Catlin och det var ändå i 7 månader. När jag hade hängt tillbaka alla kläder gick jag till Emily som stod vid utgången.
-Vad långt tid det tog, sa hon och blinkade. Jag skakade bara på huvudet. Vi gick runt i lite andra affärer när jag ser att Emily inte går jämte mig längre. Jag vänder mig om. Då ser jag henne stå och kolla i ett skyltfönster. Jag går och ställer mig bakom henne. Då ser jag vad hon kollar på.
-En iPhone 4? sa jag. Hon nickade drömmande.
-Jag trodde att du hade en? sa jag och log. Hon skakade på huvudet.
-Mamma säger att jag inte får köpa en ny sålänge min gamla fungerar, sa hon. Du vet inte hur många gånger jag tappat den i golvet, men telefonjävlen går inte sönder, sa hon.
-Men om jag köper en åt dig då, sa jag. Då kan hon ju inte säga emot.
-Ja! Eller nej, Justin du behöver slösa inte pengar på mig! sa hon bestämt.
-Men om jag vill? sa jag och blinkade.
-Men om jag förbjuder dig? sa hon. Men tack ändå, fortsatte hon och gav mig en kram. Då hörde vi något som klickade. Ånej inte igen! Tänkte jag.
________________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥
Av: Sanna

hej hej jag såg på ett par gamla kapitel att du frågade vilka som skulle på nsn 18.30 jag ska vi kanske kan gå adda min msn , [email protected]



:DDD

2011-03-17 @ 07:19:59
Av: Sanna

inte för att låta som värsta stalkernn elr ngt nu o.O

men skulle vara kul om vi kunde se NSN i jkpg ska ju oxå på den 18.30 x)

2011-03-17 @ 14:34:33
Av: ciaRA

naaaaw vad gulligt!!! meeeer

2011-03-17 @ 16:07:28
URL: http://meanyoume?.blogg.com
Av: Julia

Jättebra novell! Läs gärna min:http://itismydestiny.blogg.se/



Länkbyte?:)

2011-03-19 @ 16:44:09
URL: http://itismydestiny.blogg.se/

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: