The key to my heart ♥ Del 16

-Vilken film valde du? frågade jag.
-Kick-ass, sa han och ställde drickan på bordet. Jag nickade och han satte på filmen. När halva filmen låg båda på golvet och skrattade.
-Jag kan ... kan inte andas, sa jag mellan skrattattackerna. Justin sa inget men skrattade också. Vi kollade färdigt på filmen och nu var klockan 11.15 så vi bestämde oss för att gå och lägga oss.
-Godnatt, sa han och gick in i sitt rum. Jag gick till gästrummet. Sen bytte jag om till ett nattlinne och borstade tänderna. Sen la jag mig i sängen. Justin var verkligen skysst. Han hade samma humor som mig och samma intressen. Jag gillar verkligen honom. Fast inte mer än en vän. Jag har ju Lucas. Undra hur det är med Lucas och tjejerna föressten. Jag får ringa dem imorgon. Sen somnade jag.
________________________________________________________________________________________________
Emilys perspektiv


Jag vaknade av att det luktade pankakor. Jag tog på mig myskläder och gick ner. Där stod Justin och stekte pankakor.
-Godmorgon, sa jag glatt. Han vände sig om.
-Godmorgon, sätt dig så är pankakorna snart färdiga, sa han och log. Jag satte mig vi bordet och studerade hans rörelser. Han la up pankakor på två tallrikar och satte den ena på min plats. Sen hämtade han bestick och glas och juice.
-Smakligt måltid, sa han och blinkade. Jag började äta. Gud var gott det var. Det var nog de godaste pankakor jag ätit.
-Vad gott, sa jag med pankakor i munnen.
-Tack, sa han och skrattade. Vi hörde steg i trappan och ner kom en kvinna som jag antog var Justins mamma. Justin hämtade några fler pankakor och gav till kvinnan.
-Hej, jag heter Pattie, sa hon och log.
-Emily, sa jag och log tillbaka. Hon satte sig ner och åt sina pankakor. Jag och Justin var fördiga så vi gick upp. Jag gick till mitt rum och bytte om. Jag tog på mig en oversize tröja och ett par jeansshorts. Plötsligt kom jag på att jag skulle ringa till Ebba, Sarah, Kim och Lucas. Jag tog min mobil och letade upp Sarahs nummer. *Ringer*
-Emliyyyyyyyyyy!!! Skrek Sarah.
-Hej, sa jag och lungt och försökter hålla mig för skratt. Sarah kune verkligen vara knäpp ibland.
-Hur är det? sa hon. Jag hörde några prata i bakgrunden.
-Det är bra. Har precis ätit Justins goda pankakor till frukost. Är du med Kim och Ebba? sa jag.
-Ja de är här, vänta så ska jag sätta på högtalaren, sa hon.
-Heeeeeeeej Emilyyy!! Skrek de.
-Hej, vad gör ni?
-Inget speciellt, typ kollar på tv, sa Kim.
-Okej.
-Du sa något om pankakor föressten, sa Sarah.
-Ja, att jag åt väldens godaste pankakor till frukost. Justin gjorde dom.
-Aww, vad gulligt av honom, sa Ebba drömmande.
-Jaja, men va ska ni göra idag? frågade Kim.
-Jag har faktiskt ingen aning, sa jag. Då knackade det på dörren.
-Kom in, sa jag. Dörren öppnades och Justin kom in.
-Vem pratar du med? frågade han tyst.
-Mina kompisar, svarade jag. Han nickade.
-Vem var det? frågade Ebba nyfiket.
-Uhm... Justin, sa jag. Jag tog bort luren från örat.
-AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! skrek de.
-Sätt på högtalarna! skrek Sarah.
-Gör dig beredd för galna fans, sa jag till Justin och satte på högtalarna.
-Hej tjejer, sa Justin flörtigt.
-Omb, jag kan inte fatta att jag pratar med Justin Drew Bieber, sa Ebba och det lät som om hon skulle börja gråta vilken sekund som helst. Dessutom så satt Sarah och hyperventilerade.
-Kom igen tjejer! Han är som vilken person som helst, sa jag och Justin log mot mig.
-Förutom att han är sjukt mycket snyggare än vilken person som helst, sa Sarah på svenska.
-Jasså, jag tycker Lucas är snyggare, sa jag och log av tanken på Lucas.
-Vem är Lucas? sa Justin nyfiket och log.
-Det är Emilys pojkväään, sa Ebba retsamt.
-Jasså, det visste jag inte, sa han och hans leénde försvann. Han kollade ut genom fönstret. Var har nu hänt?
-Nu vet du, sa Sarah. Plötslogt reste Justin på sig.
-Jag måste gå på toa, sa Justin och gick ut.


Justins perspektiv


-Det är Emilys pojkväään, sa en av Emilys kompisar. Mitt hjärta gick i bitar. Faaan! Såklart att hon hade en pokjvän. Varför skulle inte en så fin tjej som Emily ha en pojkvän? Vad trodde jag egentligen.
-Jag måste gå på toa, sa jag utan att titta på Emily och gick ut. Istället för att gå till toan gick jag till mitt rum och låste dörren. Jag satte mig i min säng och bara stirrade rakt fram.

Jag hade blivit kär direkt när jag såg henne på flygplatsen. Hon var så vacker med sitt långa blonda hår och bruna ögon. Jag visste direkt att hon var den rätta. Men gud ville kanske något annat. Men mamma har alltid sagt att man måste kämpa för att nå det man vill ha och inte ge upp. Jag ska kämpa tills hon är min. Dessutom har jag ju en hel sommar på mig.
________________________________________________________________________________________________
Någon som ska gå och se NSN i Jönköping den 23 klockan 18.30?


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: