The key to my heart ♥ Del 13

-Så, vad tror du kommer hända i Usa? sa hon nyfiket.
-För att vara ärlig så vet jag inte ett dugg, sa jag. Det enda jag vet är att jag ska skriva på ett skivkontrakt. Hon nickade besviket och fortsatte äta på sin bulle. Jag vet ju faktiskt inte vad jag ska göra. Men en sak är jag säker på. Det kommer bli en sommar att minnas.
________________________________________________________________________________________________
Emilys perspektiv


Vi fikade i tystnad. Det var ingen pinsam tystnad. Vi hade bara inget att säga. När vi fikat färdigt så började vi dra oss hemmåt.
-Antar att detta är sista gången vi ses, sen är du borta en hel sommar, sa hon när vi stod utanför hennes hus. Jag nickade som svar. Hon kramade mig hårt och sen gick jag hem. Gud vad jag kommer sakna alla. Men det är verkligen värt det. Undra hur det ska gå för mig och Lucas. Tänk om han gör slut! Nej så får jag inte tänka! Jag kände att mina ögon fuktades. Skärp dig nu Emily! Jag svalde och drog tillbaka tårarna. När jag var hemma så gick jag direkt upp till mitt rum och stängde dörren efter mig. Klockan var bara fem. Även fast jag var trött så hade jag ingen tust att sova. Jag tog på mig myskläder och la mig under täcket i sängen. Sen slog jag på tv:n. Det var Wizards of waverly place på disney channel. Jag var helt beroende av det programmet. Min högsta dröm var att träffa Selena. När det var slut så var klockan bara halv sex. Men herregud vad tiden går långsamt! Bara för att jag längtar tills imorgon så behöver väll tiden inte jävlas och gå extra långsamt?! Jag gick till min dator och loggade in på facebook. Det var evigheter sen. Jag hade minst 300 nya vänförfrågningar. Jag accepterade alla utan att kolla igenom vem det var. Jag hade också många händelser. Jag orkade faktiskt inte kolla på alla så jag loggad ut och gick in på twitter. Där hade jag såklrat massvis med nya followers. Några ville också att jag skulle följe dem och det gjorde jag. Sen kollade jag Sarahs, Kims och Ebbas twitter. De hade skrivit att de skulle sakna mig. Vad gulligt av dem. Jag tweetade att jag skulle sakna dem med. Sen kollade jag Justins twitter.
*This will be the best summer ever!*
*Tomorrow is a special day...*
*Everybody follow @EmilyScott :)*
Inte konstigt att jag hade fått fler följare! Sen kollade jag några bloggar osv. Jag passade också på att läsa lite om Justin. När jag kollade på klockan var den halv åtta. Jag stägde av datorn och gick ner till köket. Mamma var inte hemma. Undrar vart hon är. Då fick jag ett sms. Av mamma. Det var som att hon läst mina tankar. *Jag fick mycket på jobbet och kommer hem runt 10 men du kan värma resterna från igår och äta, kram!*. Jag gick till kylskåpet och tog ut resterna och värmde dom i mikron. Sen satte jag mig vid tv:n i vardagsrummet. Jag bestämde mig för att kolla på csi. Plötsligt kom det en scen med två personer i en bil. Jag kände igen den ena men jag kunde inte komma på vem det var. Plötsligt slog det mig. Justin! Vad häftigt att han var med på csi. I scenen så blev de stoppade av polisen och den andra killen klev ut ur bilen. Sen fick Justin gå ut. Plötsligt tog Justin tag i en pistol och sköt mot en polis. Då sköt en annan polis Justin i bröstet. Jag skrek högt. Herregud han var död! Jag vågade inte kolla. Jag började skratta för mig själv när jag kom på att det var ett tv program. Fast jag kunde ju inte vara hundra procent säker så jag smsade till honom.
Jag *Detta kan låta dumt men...är du död?*
Justin *Haha nej! Varför tror du det? :O*
Jag *Såg nyss på CSI...*
Justin *Då förstår jag ;) Jag var på möte med Usher och några andra och de har skrivit några låtar till dig, som du kan slå igenom med :)*
Jag *Vad kul! Jag längtar sjukt mycket tills imorgon! :)*
Justin *Jag med! Men nu måste jag sova... enligt min mamma. Sorry!*
Jag *Det är okej, jag är faktiskt ganska trött så det är väll lika bra att jag går och lägger mig med...*
Justin *Mmh... Godnatt!! Sov sött och dröv vackra drömmar ;)*
Jag *Det ska jag :) Godnatt!* Jag fick inget svar så jag gick upp och la mig. Snart somnade jag.


Nästa dag...


Jag vaknade av att mamma skakade om mig.
-Godmorgon gumman! sa hon glatt. Jag drog täcket över huvudet. Varför väckte hon mig så tidigt? Klockan är ju bara halv elva och det är lov! Hon drog av mig täcket.
-Men mamma! sa jag argt.
-Men lugna ner dig, tänkte bara att du kanske inte ville komma försent och missa flyget, sa hon.
-Just det, förlåt, sa jag. Sen gick jag upp och tog en dusch. Sen åt jag frukost.
-När ska vi åka? frågade jag.
-Kvart i två, sa mamma stressat och nervöst. Jag nickade och åt upp. Sen klädde jag på mig ett par jeans shorts och ett linne och tog lite mascara. Jag bestämde mig för att kolla en extra gång att jag fått med allt. Jag tog också med min dator. Ifall jag inte hade något att göra. Men annars var allt med. Nu var klockan ett. Om 45 minuter åker vi. Eftersom jag var färdig så satte jag mig vid tv:n. Mamma stressade runt och kunde inte sitta still. Jag bara skakade på huvudet. Nu var klockan 20 i så jag stängde av tv:n och gick för att ta på mig skor. Mamma stod redan färdig och gtick ut till bilen med en väska. Jag tog min mobil och sen gick jag ut. Vi sa inget under tiden. Vi var framme vid flygplatsen. Vi stannade vi säkerhetskontrollenrna. Mamma fick inte följa med in. Hon kramade om mig hårt. Jag hörde att hon grät lite.
-Lova att du ringer ofta! sa hon. Jag nickade. Sen var jag tvungen att gå för att hinna med planet. 20 minuter senare satt jag på planet påväg till ATL. Det fanns inget att göra så jag slöt ögonen och somnade.
________________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: