The key to my heart ♥ Del 12

-Okay, vi tänktre snack lite om vårat kap Emily, sa Usher och blinkade. Jag nickade bara.
-Vi har skrivit några låtar som hon skulle kunna slå igenom med och sen en låt som vi tänkte att ni två kunde sjunga tillsammans, sa han. Han spelade visade mig texten och spelade upp en melodi. Jag sjöng med. Den var riktigt bra. Hoppas Emily tycker om den.
________________________________________________________________________________________________
Emilys perspektiv


Klockan var bara 2 och jag var fördig med allt tills imorgon så jag bestämde mig för att ringa Kim och se om hon ville hitta på något. Jag smsade och efter ett tag fick jag ett svar. *sorry men jag kan inte :( xx*  jag svarade *Okej :( xx* Sarah kanske kan. Jag smsade henne. Efter en minut fick jag ett svar. *Visst :) Kommer du hit? xx* Jag svarade att jag kommer om 5 minuter. Sen tog jag på mig skorna.
-Jag går till Sarah! skrek jag till mamma.
-Okej, men var hemma innan halv elva! Sen gick jag ut. Det är så skönt med sommarlov. Det kommer verkligen bli världens bästa sommar. Fast det är ju lite synd att jag inte får träffa Sarah, Kim eller Ebba på hela sommaren. Eller Lucas. Fast jag skulle ju kunna bjuda dit dom. Jaja det får vi se. Jag stod nu utanför Sarah och skulle precis öppna dörren när Sarah öppnade den.
-Heeeej Emmie! sa hon och kramade om mig.
-Emmie? sa jag och skrattade.
-Ja. Det är mycket lättare att säga, sa hon och log. Jag nickade och gick in. Jag höll precis på att ta på mig skorna när Sarah stoppade mig.
-Kan vi inte gå ut istället? sa hon.
-Visst, sa jag och ryckte på axlarna. Sarah tog på sig sina converse och tog sin handväska och sen gick vi ut. Vi gick mot stan. Sarah ville kolla i några klädaffärer. Jag hade ändå inga pengar med mig så jag kunde inte köpa något. Dessut så hittade jag inte något intressant. Jag satte mig påen stol och väntade. Jag visste inte var Sarah var. Jag tog upp min mobil och såg att jag hade fått ett sms av pappa. *Har du ringt och berättat för Filip än?* Just det! Det har jag glömt. Bäst att gjöra det på direkten. Jag letade upp kontakten Filip och ringde honom. Efter ett tag svarade han.
-Hej det är Filip.
-Hej Filip! sa jag.
-Nemen hej Emily! Det var längesen, sa han glatt.
-Ja det var det, men jag har en sak och berätta, sa jag hemlighetsfullt.
-Okej, sa han nyfiket.
-Jag ska till Usa och skriva på ett skivkontarkt! sa jag glatt.
-Va? Grattis! Vad roligt! sa han.
-Tack, sa jag och log.
-När åker du då?
-Imorgon, så vi ses inte när du kommer på lördag, sa jag besviket.
-Vad synd, men jag kanske kan komma ner till Usa, sa han.
-Jag hoppas det, sa jag.
-Ja, men jag måste lägga på nu, ses, sa han.
-Vi ses, sa jag och sen la jag på. Sarah hade varit borta ett tag nu. Jag undrar var hon.
-Emily! jag vände mig om. Där stog Sarah med en hög med kläder.
-Jag går och provar detta, sa hon och log.
-Okej, jag väntar här, sa jag och skrattade. Hon nickade och gick till provrummen. 20 minuter senare kom hon tillbaka med sin hög med kläder.
-Har du bestämt dig? sa jag.
-Ja, faktiskt, sa hon och skrattade.
-Okej då går vi och betalar, sa jag.
-Ja men först måste jag hänga tillbaka det här, sa hon och höll upp minst 20 plagg.
-Men häng det bara någon stans, jag orkar inte leta efter vart de ska hänga, sa jag och snarkade.
-Okej då, sa hon och hängde allt på det närmsta stället. Sen gick vi och betalade.
-Kan vi inte gå och fika? sa Sarah när vi kom ut ur affären.
-Visst, om du bjuder, sa jag och blinkade.
-Klart, kom! sa Sarah och drog med mig till ett mysigt litet café. Sen satte vi oss vid ett bord.
-Vad vill du ha? sa hon.
-En bulle och saft, sa jag.
-Okej, sa hon och gick till kassan. Snart kom hon tillbaka med fikat.
-Tack, sa jag och log.
-Så, vad tror du kommer hända i Usa? sa hon nyfiket.
-För att vara ärlig så vet jag inte ett dugg, sa jag. Det enda jag vet är att jag ska skriva på ett skivkontrakt. Hon nickade besviket och fortsatte äta på sin bulle. Jag vet ju faktiskt inte vad jag ska göra. Men en sak är jag säker på. Det kommer bli en sommar att minnas.
________________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: