The key to my heart ♥ Del 11

Justins perspektiv


-Hem ljuva hem, sa jag när jag kstade mig i min säng som jag säker inte sett på ett halvår. Mamma stod i dörröppningen och skrattade. Sen gick hon och satte sig jämte mig på sängen och pussad min panna.
-Jag är stolt över dig, Justin, sa mamma och kramade mig. Jag kramade tillbaka. Jag skulle vara i Atlanta i tre månader. Det var kul och turnera men när man gjort det i ett halvår så tröttnar man. Därför har jag längtat till denna sommaren. Såklart skulle jag ju inte vara helt ledig denna sommaren. Jag skulle jobba här i ATL och spela in låtar och så. Sen hade vi planerat att jag skulle åka till NY i slutet av sommaren. Men det bästa med denna sommaren kommer i övermorgon. Emily. Gud vad jag längtar. Hon verkar vara en skön tjej. Down-to-earth liksom. Klockan var mycket och jag hade inget att göra så jag bestämde mig för att sova.
________________________________________________________________________________________________
Emilys perspektiv


Jag vaknade av att pappa ringde.
-Hej, sa jag med en trött röst.
-Hej gumman! Jag hörde att du blivit erbjuden ett skivkontrakt. Grattis! sa han.
-Tack, sa jag och log fast han kunde inte se det.
-Så när åker du?
-Imorgon någon gång vid 3, sa jag och gäspade.
-Okej, då hinner vi ses lite innan du åker. Har du packat?
-Nej men jag ska göra det snart, vet Filip än? sa jag. Filip är min storebror. Han har flyttat hemifrån och bor i Uppsala.
-Nej, men ring och berätta vet jag! Han kommer bli jätteglad, sa pappa.
-Okej, men vi ses. Hejdå!
-Hejdå gumman, sa han och la på. Jag kollade på klockan och såg att den redan var 11. Jag tog min morgonrock och gick ner för att äta frukost. På matbordet låg det en lapp från mamma.

Jag la ifrån mig lappen och gick till kylskåpet. Som tur fanns det lite yoghurt kvar. Jag hällde upp yoghurten i en skål, tog en sked och gick och satte mig vid tv:n. Jag bläddrade genom kanalerna. Jag stannade på MTV där de visade Teen Mom. Jag bestämde mig för att kolla på det. Det här programmet får det att se ut som att det är jättejobbigt att få barn när man är ung. Min mamma fick mig när hon var 18 och hon tyckte inte det var jobbigt. Jag kollade på hela programmet, mest för skojs skull. När det var slut så gick jag upp och bytte om till lite slappa kläder eftersom jag bara skulle vara hemma idag. Set tog jag fram min stora störst resväska som låg längst inne i garderoben. Sen började jag packa allt jag skulle bahöva under två månader i USA.
-Jag är hemma, gumman! Skrek mamma. Jag hörde att mamma gick upp för trappan och sen öppnade hon dörren till mitt rum.
-Ser att du börjat packa, sa hon och log, men leéndet försvann lika fort som det kom. Jag släppte sminkväskan och gick och kramade om mamma.
-Jag lovar att höra av mig ofta, sa jag och kramade henne hårdare. Jag hörde att hon snyftade lite tyst.
-Gråt inte, då kommer jag också göra det, sa jag tyst. Hon tog ett djupt andetag och samlade sig.
-Lova att du ringer ofta, sa hon och log.
-Jag lovar, sa jag och log tillbaka. Men nu måste jag fortsätta sa jag och släppte mamma. Hon nickade och gick ut ur rummet. Sen fortsatte jag. När jag bara packat saker för ca en månad så var redan väska full. Jag kom på att jag kunde låna mammas stora också så jag gick till hennes och pappas rum och hämtade den. Efter en timmes packning så var jag färdig. Då fick jag ett sms. Det var från ett nummer jag inte sparat. *Hoppas att du packat för imorgon bär det av mot ATL! xxJustin :)* Jag log för mig själv och svarade *Blev precis färdig ;) I'm exited :) xxEmily* Pling *Vad bra! I'm exited too ;) xxJustin* Jag svarade inte och sparade hans nummer.
-Maat! skrek mamma från köket. Jag tog mina väskor och gick ner med dom. Lika bra att de står redo. Jag lämnade dem i vardagsrummet och sen gick jag till köket. Det luktade lax. Japp jag hade rätt. Lax med potatis. Mums! Jag tog en tallrik och la upp mat på, sen satte jag mig vid köksbordet.


Justins perspektiv

Jag vaknade klockan 11 av att mamma väckte mig. Jag satte mig upp i sängen och gäspade stort. Sen tog jag upp min mobil coh smsade till Emily *Hoppas att du packat för imorgon bär det av mot ATL! xxJustin :)* Efter en minut fick jag ett svar *Blev precis färdig ;) I'm exited :) xxEmily* Jag log och svarade *Vad bra! I'm exited too ;) xxJustin* Jag fick inget svar så jag gick ner och åt frukost. Mamma sa att jag skulle till studion klockan ett. Jag nickade som svar och åt upp. Sen gick jag upp och tog en dusch. När jag klev ut ur duschen så var klockan redan 12. Jag tog på mig ett par mörka jeans och en t-skirt coh en blå hoodtröja. Sen fönade jag mitt hår och tog lite parfym. Nu var klockan halv ett så jag gick ner och tog på mig skorna. Bättre tidig än sen.
-Jag åker nu! skrek jag till mamma. Sen tog jag min iPhone och bilnycklarna och gick ut till bilen. Sen körde jag mot studion. När jag kom dit var klockan 10 minuter i ett. Jag tog hissen till sjätte vångingen och gick till studion.
-Yo Justin. I tid för en gångs skull, sa Usher och dunkade mig i ryggen. Jag flinade bara åt honom. Jag hälsade också på scooter och en kille som skrivit några av mina låtar.
-Okay, vi tänktre snack lite om vårat kap Emily, sa Usher och blinkade. Jag nickade bara.
-Vi har skrivit några låtar som hon skulle kunna slå igenom med och sen en låt som vi tänkte att ni två kunde sjunga tillsammans, sa han. Han spelade visade mig texten och spelade upp en melodi. Jag sjöng med. Den var riktigt bra. Hoppas Emily tycker om den.
________________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: