The key to my heart ♥ Del 10

-Vad sa du till henne? viskade hon.
-Att jag tror Erik gillar henne, viskade jag.
-Du menar han i 9d? Som kollar på henne hela tiden på engelskan? viskade hon. Jag nickade. Då såg jag någon jag kände igen gå på andra sidan gatan. Vänta var det? Ja det var Lucas!
-Lucas! skrek jag och började springa till honom. Han kollade upp och stannade. Jag tänkte kyssa honom men han vek undan och det blev en kram istället. Vad har hänt nu då? Var han sur? När jag tänker efter så han han betett sig konstigt varje gång Sarah, Kim eller Ebba var i närheten. Jag bestämde mig för att strunta i det och drog med honom till Sarah och Kim.
________________________________________________________________________________________________

Emilys perspektiv


-Hej Lucas! sa Kim och Ebba och gav honom varsin kram. Sarah kollade bara surt på honom. Vad är det med alla idag? tänkte jag. Vi började prata lite om vad vi skulle göra på sommarlovet.
-Jag ska åka till Egypten! sa Kim och förväntansfullt.
-Gud vad avensjuk jag är! sa Ebba och spelade sur.
-Jag förstår det! Men du kan ju följa med i resväskan om du vill, sa Kim.
-Jippi! Jag ska till Egypten! Sa Ebba och hoppade upp och ner. Vi skrattade bara åt henne. När klockan var nio så ringde mamma och sa att jag skulle hem. Jag kramade alla och började gå hem. När jag kom hem så åt jag en macka och sen gick jag och la mig.
Jag vaknade av att alarmet ringde. Jag hade inte lust att gå upp men sen så kom jag på att det var skolavslutning och blev genast piggare. Jag gcik till badrummet och tog en dusch. Sen tog ja på mig en rosa kort känning och sminkade mig som Ebba hade sagt. Jag lockade också mitt långa blonda hår. Sen tog jag lite parfym och satte i örhängen och satte på ett armband. Sen gick jag ner till köket.
-Vad fin du är, sa mamma och kramade mig och pussade min panna.
-Tack, sa jag och log. Sen tog jag en ostmacka och lite juice. När jag åt fick jag ett sms av Kim. *Kommer till dig om 20 min! Var färdig! ;) xx* Jag svarade *Okej :) xx* När jag var ätit upp så ställde jag glaset i diskmaskinen och gick till mitt rum igen. Jag la mig i sängen och satte på tv:n eftersom Kim inte skulle komma förens om 10 minuter. Jag låg och kollade på mtv när jag hörde mamma ropa nerifrån.
-Kim är här! Jag stängde av tv:n, tog min mobil och gick ner. Där stod Kim. Hon hade på sig en vit blommönstrad klänning och såg riktigt söt ut. Jag gick fram och kramade henne.
-Vad fin du är, sa jag och släppte henne.
-Tack, du med, sa hon och log. Sen sa jag hejdå till mamma och gick ut. Vi gick förbi Sarah och Ebba på vägen till kyrkan. När vi kom dit var det knappt någon där fast det började om 10 minuter. Vi satte oss på en bänk och pratade så länge. Det kom mer och mer personer när klockan började närma sig nio. Snart släppte de in oss i kyrkan och det satte igång. Det gick till på precis samma sätt som det gjort de tre gånger jag varit med innan. Fast det annorlunda med denna gången var att vi nior skulle sjunga. Vi hade övar mycket på låten senaste veckan. När det närmade sig vårt nummer började jag bli riktigt nervös. Sarah verkade se det och sa:
-Det kommer gå bra Emily, och om du glömmer bort texten så mima! sa hon och log. Jag nickade och det hjälpte lite. Jag har världes undebaraste kompisar.
-Och nu är det dags för niornas nummer, ge dem en stor applåd! Vi rest på oss och gick fram till scenen. Musiken började spela och vi sjöng. Efter första versen så blev fler och fler säkrare och det lät bättre. När vi färdiga fick vi stående applåder och busvisslingar. Sen gick vi tillbaka till våra platser och ni var det bara prästens tal kvar och sen var det sommarlov. Han babblade och sa att de som vill får be med honom. Jag är kristen så jag bad. Sen sa han.
-Jag hoppas nu att ni alla får ett riktigt sköt sommarlov! Alla applåderade och sen gick vi ut ur kyrkan.
-Vet ni tjejer, sa jag när vi kommit ut ur kyrkan.
-Nä, vad sa de, och log.
-DET ÄR SOMMARLOV! Skrek jag och vi gjorde givemefive. Vi skrattade och sen gick vi hem till Ebba. Vi kollade på film, åt god mat och godis och skrattade resten av dagen. När klockan började närma sig 10 och vi säkert sett fyra filmer gick jag hem. Jag var riktigt trött så jag gick och la mig direkt.


Justins perspektiv


-Hem ljuva hem, sa jag när jag kstade mig i min säng som jag säker inte sett på ett halvår. Mamma stod i dörröppningen och skrattade. Sen gick hon och satte sig jämte mig på sängen och pussad min panna.
-Jag är stolt över dig, Justin, sa mamma och kramade mig. Jag kramade tillbaka. Jag skulle vara i Atlanta i tre månader. Det var kul och turnera men när man gjort det i ett halvår så tröttnar man. Därför har jag längtat till denna sommaren. Såklart skulle jag ju inte vara helt ledig denna sommaren. Jag skulle jobba här i ATL och spela in låtar och så. Sen hade vi planerat att jag skulle åka till NY i slutet av sommaren. Men det bästa med denna sommaren kommer i övermorgon. Emily. Gud vad jag längtar. Hon verkar vara en skön tjej. Down-to-earth liksom. Klockan var mycket och jag hade inget att göra så jag bestämde mig för att sova.
________________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: