The key to my heart ♥ Del 25

Kims perspektiv


-Hejdå Sarah, vi hörs imorgon, sa jag och stängde dörren efter mig. Jag började gå hemmåt. Det var ganska mysigt att gå under stjärnhimlen. Plötsligt öppnades en dörr till ett hus och jag blev så rädd att jag gömde mig bakom en buske av ren reflex. Jag såg Lucas stå i dörröppningen och en tjej framför sig. Jag såg inte ansiktet på tjejen men hon hade långt blont hår, ungeför som Emily. Men vänta lite, det kan väll inte vara hon. Hon åker väll inte hem till Sverige för att träff Lucas och skita i oss?! Lucas kysste tjejen och jag tog snabbt upp min mobil och fotade dem. Detta skulle jag visa för Sarah och Ebba! Tjejen vände sig om och gick iväg och nu såg jag att det inte var Emily. Lucas stängde dörren och tjejen försvann. Vilken tur att det inte var Emily för då hade jag blivit riktigt sur på henne! Men nu har vi ett annat problem. Vad i hela friden gjorde den där tjejen hos Lucas?!
________________________________________________________________________________________________
Emilys perspektiv


Jag vaknade av att solen sken i mina ögon. Jag kollade på klocken. SJU?! Skojar någon med mig?! Jag blundade men de var omöjligt att somna om. Jag satte mig upp och i sängen. Jag har aldrig vaknat så här tidigt på en helgdag och jag tänker inte göra om det! Jag gick till min walkin-closet och tog på mig min bikini och ett vanligt linne över och ett par jeans shorts. Sen gick jag ner och åt frukost. Precis som jag trodde så var det ingen uppe. Jag åt snabbt upp min skål med yoghurt och ställde sen skålen i diskmaskinen. Jag gick ut på altanen och satte mig i en stol. Jag to av mig mitt linne och sen blundade jag och kände hur solen värmde. Denna sommaren ska jag bli brun! Jag ser ju normalt ut som en krita. Efter ett tag somnade jag ute i solen.
-Emmy? Jag vaknade och framför mig stod Justin och stirrade på mig.
-Justin hallå? sa jag och vinkade. Han skakade på huvudet.
-Förlåt men du är bara så jävla snygg! sa han och gav mig ett biebersmile. Jag kände hur jag rodnade och kollade ner för att Justin inte skulle upptäcka det. Han gick närmare och tog sin hand under min haka och kollade mig i ögonen.
-Aww, du rodnar, sa han. Jag kollade bort.
-Hey, kolla inte bort. Då ser jag ju inte dina vackra ögon! Jag kollade på honom och han gick ännu närmare. Han tog sina armar runt mig och jag fick fjörilar i magen. Jag tvingade mig själv att inte kolla bort. Jag la mina armar runt honom och våra läppar var nu 5 centimeter ifrån varandra. Jag blundade och jag kände hur nära mina läppar han var.
-JUSTIN!! Jag ryckte till och släppte Justin.
-JA MAMMA? sa han irriterat och gick in. Jag stog kvar en stund. Tänk hur nära vi var på att kyssas! Jag tog mina shorts och mitt linne och gick in. jag gick till toaletten och kollade mig i speglen. Jag märkte direkt att jag blivit brunare.
-Wow, sa jag för mig själv och studerade min solbränna. Jag tog på mig mina kläder och sen gick jag ut. Då gick Justin förbi. Vi kollade i varandras ögon och han log lite smått. Sen gick jag vidare till mitt rum.


Justins perspektiv


Jag stängde försiktigt dörren till mitt rum. Jag var så hääääär nära på att kyssa Emily! Jag är faktiskt lite irriterade på mamma just nu. Men nu vet jag i alla fall att hon gillar mig! Nu gäller det bara att få henne att inse det och få henne att göra slut med Lucas.


Senare på kvällen


Vi satt och åt middag och det var ganska tyst. Det var ingen pinsam tystnad utan vi hade bara inget att säga. Jag och Emily hade inte pratat sen vi höll på att kyssas. Vi hade suttit på varsin sida av huset och solat. Just nu satt vi bara och kollade varandra i ögonen. Jag öppnade munnen för att försöka avbryta tysnaden men fick inte fram något. Vad skulle jag säga? Mamma avbröt tystnaden.
-Är du laddad för imorgon Emily? Hon ryckte till lite som om hon dagdrömt.
-Ja det ska bli roligt. Riktigt roligt faktiskt, sa hon och log mot mamma. De pratade lite om Emilys musik intersse osv. Jag sa inget och åt upp och ställde talriken i diskmaskinen. Emily var också fördig så vi gick upp tillsammans.
-Ehm... godnatt då, sa jag och gav henne en snabb kram. Hon nickade och sen gick jag till mitt rum och somnade ganska snabbt.
________________________________________________________________________________________________


Kommentarer ♥
Av: elena

så bra fortsätt nu annars dör jag hahA

2011-04-30 @ 21:42:17
Av: emmat

Meeeeeeer!! Asso jag e beroende typ...:D

2011-05-01 @ 08:32:36
Av: Anonym

Aw asbra

2011-05-01 @ 11:19:07
Av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-01 @ 13:58:49
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Av: jennie

mer omg altså !!!!!!

2011-05-01 @ 15:34:02
Av: Stina

meeeeeeeeeeeeer:)

2011-05-01 @ 18:08:51
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Av: ...

sjukt bra, du måste bara skriva oftare <3

2011-05-01 @ 18:51:25
Av: Amalia

Sååååååååååååååååå bra!!! <3333 :D

Längtar till nästa! <33 :)

2011-05-01 @ 19:03:31
Av: Anonym

MEEEEEEERRR NUUU

2011-05-01 @ 20:43:34
Av: Anonym

bloggen är riktigt bra, gillar hur du bygger upp din novell!

kolla gärna in min novell och låt mig veta vad du tycker!

sen så om du är intresserad så kan vi länka varandras bloggar? :)

2011-05-02 @ 12:41:41
URL: http://biebesdream.blogg.se/
Av: Fredrika

grymt bra, längtar tills nästa!!! :D

2011-05-04 @ 20:53:00
URL: http://jbberattelser.blogg.se/
Av: E :)

din novell är skit bra men du borde uppdateralite oftare!

2011-05-05 @ 11:02:27
URL: http://bbieberlovestory.blogg.se/
Av: pipita<3

Jättebraaaa!!<3

Skulle bli skiiit glad om du skulle skriva en till :D <333333

2011-05-05 @ 15:56:41

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: