The key to my heart ♥ Del 24

-Jag fixade en sak medans ni var borta, sa hon. -
Vadå? Sa jag nyfiket.
-Jo jag tänkte att eftersom du ska vara här hela sommaren och Justin kanske inte är med dig hela tiden, så jag har fixat en egen nyckel till dig, sa hon.
-Verkligen? Sa jag och log stort.
-Ja, här, sa hon och gav mig en nyckel.
-Tack så jättemycket! Sa jag och studerade nycklen.
-Det var så lite så. Vi åt upp och eftersom klockan blivit ganska mycket så bestämde vi oss för att gå och lägga oss. Jag och Justin stannade utanför mitt rum och vi kramades länge. Vi har verkligen kommit nära varandra på sistonde. Jag pussade honom på kinden innan jag gick in.
-Godnatt Emily.
-Godnatt Justin. ________________________________________________________________________________________________ Emilys dagbok 17 juni 2011

Detta är nog den bästa dagen i mitt liv! Exakt klockan 18:02 blev jag skrev jag på kontraktet! Det känns så overkligt! Jag har också träffat nästan alla i mitt crew. Kara, Sarah, Alice, och alla andra verkar verkligen jättesnälla. Jag kommer trivas jättemycket. På måndag ska vi till studion och lyssna på några låtar och välja en som vi ska släppa som min första sigel. Och så ska vi spela in den och förhoppnings kommer vi släppa den inom två veckor. Jag tror också att vi ska göra en musikvideo till den :)!


Justins perspektiv


Klockan var nio och det var lördag. Jag hade precis vaknat. Jag tog upp min iPhone och för skojs skull kollade jag på några skvallersidor. På fyra av fem stod det att Emily blivit signerad. Vad dåliga de är som missat det, tänkte jag och himlade med ögonen. Jag kommenterade sidan. "Har ni missat att Emily blivit signerad?! :O Det är nog mycket intressantare att läsa om än att Brittney åt en macka från Subway!". Och det var ju sant. Vem bryr sig om vad för sorts mackor hon äter? Har de verkligen så lite att skriva om så de skriver något så löjligt. Jag checkade twitter också. Plötsligt kurrade min mage och jag gick ner till köket och gjorde en macka med ost och satte mig vid matbordet. Det var helt knäpptyst i hela huset. Jag gick ut i trädgården och satte mig i en solstol. Solen värmde skönt. Jag gillar verkligen sommaren. Fast jag gillar vintern också. För då är det is i ishallarna. Sen gillar jag ju våren för då fyller jag år. Men på hösten är det ju haloween och då får man skrämmas extra mycket, hehe. Okej, jag tror jag gillar hela året! Plötsligt fick jag ett par händer framför ögonen. -Är det Ryan? sa jag för att retas. -Nej din dummer, sa Emily och kramade mig. Hon satte sig på en solstol jämte mig och åt på en macka. Hon blundade och njöt av solen. Den fick hennes hy och glänsa och hon blev genast mycket vackrare. Jag skulle kunna sitta och kolla på henne hela dagen. Jag tror inte att någon på hela jorden är vackrare än Emily. Jag suckade över att hon inte var min. Lucas är den enda hon tänker på. Om jag någon gång möter Lucas ska jag gratulera honom. Och om han någonsin sårar henne så ska jag slå honom så hårt, att han varken kan stå eller sitta på en vecka! Minst! -Justin? Jag kom tillbaka till verkligheten. -Va? sa jag. -Jo, jag undrade vad du vill göra idag? -Jag vet inte, hur mycket är klockan föressten? -Halv elva, sa hon snabbt. -Och det vet du, utan att ens kollat på klockan? sa jag. -Japp! sa hon och flinade. -Nä jag skojjar bara, sa hon och tog upp sin mobil. Kvart över tio, sa hon. -Inte dåligt gissat då, sa jag och blinkade. Vi satt och solade lite till. Eller jag kollade mest på när Emily solade. Jag kunde inte slita blicken ifrån henne. Jag hatar att vara olyckligt kär! Efter ett tag betämde vi oss för att gå till stan. Jag gjorde i ordning mig lite snabbt och tog mina solglasögon. Emily tog också sina. Idag ville vi helst inte ha massa paparazzis runt oss.

Emilys perspektiv

Jag ville gå runt i massa klädaffärer och Justin var snäll och hängde med fast jag visste att han inte ville. Än så länge hade igen upptäckt oss. Jag köpte massvis med kläder och Justin blev tvungen att hålla kassarna. Några timmar senare hade vi tröttnat, så vi åkte hem. Klockan var nu halv sex så vi kollade på en film och sen gick vi och la oss. Man blir ganska trött efter några timmars shopping!

Kims perspektiv

-Hejdå Sarah, vi hörs imorgon, sa jag och stängde dörren efter mig. Jag började gå hemmåt. Det var ganska mysigt att gå under stjärnhimlen. Plötsligt öppnades en dörr till ett hus och jag blev så rädd att jag gömde mig bakom en buske av ren reflex. Jag såg Lucas stå i dörröppningen och en tjej framför sig. Jag såg inte ansiktet på tjejen men hon hade långt blont hår, ungeför som Emily. Men vänta lite, det kan väll inte vara hon. Hon åker väll inte hem till Sverige för att träff Lucas och skita i oss?! Lucas kysste tjejen och jag tog snabbt upp min mobil och fotade dem. Detta skulle jag visa för Sarah och Ebba! Tjejen vände sig om och gick iväg och nu såg jag att det inte var Emily. Lucas stängde dörren och tjejen försvann. Vilken tur att det inte var Emily för då hade jag blivit riktigt sur på henne! Men nu har vi ett annat problem. Vad i hela friden gjorde den där tjejen hos Lucas?! ________________________________________________________________________________________________
Oh-o! Nu kommer Lucas få problem! Eller? KOMMENTERA FÖR MERA!!


Kommentarer ♥
Av: Anonym

åhhh! bara emily får veta om det nu! för då e det bara fritt fram för justin att bli tillsammans med henne... haha meeeeeerr :D <3

2011-04-21 @ 18:05:01
Av: hanna

vad bra egentligen, för då kan hon bli ihop med justin ! :D hoppas bara att emily får reda på det snart ! :) (L)

2011-04-21 @ 18:06:06
Av: Anonym

Asbra

2011-04-21 @ 19:13:20
Av: Stina

meeeer :)

2011-04-21 @ 20:14:42
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Av: Madde

meeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-21 @ 22:47:59
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :)

2011-04-22 @ 15:34:37
Av: Anonym

looove it!

2011-04-22 @ 15:35:03
Av: jennie

meer !!! <3 <3 <3 :P :D

2011-04-26 @ 18:41:11

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: