The key to my heart ♥ Del 22

Emilys perspektiv

Jag vaknade av mig själv och satte mig försiktigt upp i sängen. Jag kollade på min mobil och klockan var bara fem över sju. Jag la mig ner i sängen igen och försökte somna om. Det gick inte. Jag kollade ut genom fönstret. På ett träd satt en fågel och kvittrade. En bil körde lungt förbi. En flicka gick med hunden. Himlen var klarblå och solen lyste i mina ögon. Under natten drömde jag om Justin. Vi satt på ett berg och kollade ut över havet. Det var solnedgång. Plötsligt kysstes vi. Efter kyssen la jag mitt huvud på hans axel och vi höll händer. Jag log när jag tänkte på drömmen. Jag tog upp min dagbok och skrev ner drömmen. Sen la jag tillbaka dagboken under madrassen. Jag gick upp och kollade mig i speglen. Mitt hår stod åt alla håll så jag hämta min borste och borstade det. Sen gick jag ner till köket. Det var tomt. Jag gick till kylskåpet och tog ut yoghurt. Sen tog jag lite flingor och hällde det i en skål. Jag satte mig vid köksbordet och åt upp det fort. Sen ställde jag skålen i diskmasskinen. Jag hade inget att göra så jag satte mig vid tv:n så länge. Jag bläddrade mellan kanalerna och stannade på MTV som visade my super sweet 16. Jag kollade på det ett tag tills jag kände ett par armar omkring mig. Jag fick ett glädjerus genom kroppen. Justin gav mig en puss på kinden.
-Godmorgon, sa jag och vände mig om och kollade på hans vackra ansikte. Han log och gick till köket. Jag fortsatte kolla på tv och snart satte sig Justin och kollade med mig.
-När fyller du 16? frågade Justin.
-Den 30 september, sa jag. Vi sa inget mer utan satt tysta och kollade. De var ganska bortskämda. Fick allt de ville ha, och föräldrarna betalade allt. Då ringde Justins mobil. Han gick iväg och svarade.

 

Justins perspektiv

 

-Yo Scooter, sa jag.
-Tjena Justin! Jag tänkte bara säga at ni ska komma till mitt kontor klockan fem idag och skriva på kontraktet.
-Okej, jag säger det till Emily, sa jag och log.
-Bra, glöm inte bort det nu Justin! sa han och skrattade.
-Nej jag lovar, ses, sa jag och la på. Jag gick tillbaka till Emily.
-Scooter ringde och sa att vi skulle till hans kontor klockan fem idag, sa jag och log mot henne. Hon log stort och gav mig en varm kram.
-Jag längtar, sa hon. Jag log mot henne och vände mig mot tv:n. Klockan var kvart i 1 nu så det var ganska långt tid kvar.
-Godmorgon. jag vände mig om och där stod mamma. Jag gick fram och kramade henne. Mamma gav Emily en kram också innan hon gick till köket för att börja göra maten. Jag och Emily gick upp till mitt rum. Jag satte på datorn och loggade in på twitter. Jag såg att det var flera som undrade om jag och Emily var ihop.
-Kolla här Emily, sa jag och visade henne. Hon skrattade.
-Brukar det bli såhär? frågade hon. Bara för att man hålletr hand så betyder det ju inte att man är tillsammans.
-Jag vet, men vissa överdriver lite väl. Jag slår vad om att snart kommer det ut fake-bilder på att vi kysser varandra, sa jag och skrattade.
-Okej, men om någon frågar, vad ska jag svara?
-Säg sanningen. Att du har en pojkvän som heter Lucas som du älskar och att vi bara är vänner, jag och log lite snett. Hon nickade och satte sig på en stol jämte mig. Jag tweetade: "Don't worry! I'm still single ;) Emily is just my friend :) #LOVEMYFANS" Emily log mot mig. Jag följde några fans och sen fick Emily logga in på sin twitter. Det första hon såg var en massa hotmeddelanden.
-Bry dig inte om dem. Mina fans bryr sig bara om mig och vill inte att jag ska få en dålig flickvän, sa jag och log lite snett mot Emily.
-Okej men nu är vi ju inte ihop, sa hon och log.
-Nä, men de tror på allt media skriver, sa jag och blinkade.

 

Emilys perspektiv

Det är väll lite att överdriva attt säga att jag älskar Lucas. Klart jag gillar honom, men älskar? Nä det tror jag inte. Jag nickade och sen tweetade Justin lite innan jag fick logga in på min. Det första jag så var massa hotmedelanden. Jag fick en klump i magen. Justin verkade se det och sa:
-Bry dig inte om dem. Mina fans bryr sig och vill inte att jag ska få en dålig flickvän, sa han och log lite snett.


-Okej men nu ör vi ju inte ihop, sa jag och fejklog. Ibland önskade jag faktiskt att vi var det.

 


-Nä men de tror på allt media skriver, sa han och blinkade. Jag nickade och sen tweetade jag lite.

 


-Maaat, hörde mi Pattie ropa från köket. Jag stängde igen datorn och sen gick vi ner till köket. Jag kände på lukten att det var spagetti med köttfårssås.

 


-Min favorit, sa Justin när vi satte oss vid bordet.

 


-Min med, sa jag och log mot Justin. Vi började äta och det tig inte långt tid innan vi ätit upp. Vi tackade för maten och sen gick vi upp. Klockan var nu 14:00 så vi bestämde oss för att gå ut ett tag. Vi tog på våra skor.

 


-Vi går ut ett tag, ropade Justin till Pattie. Vi visste inte riktigt vart vi skulle utan vi bara gick. Tillslut hamnade vi i en park.

 


-Ska vi köpa glass? Frågade Justin.

 


-Visst, men jag har inga pengar med mig, sa jag och log.

 


-Jag betalar, sa han och log. Vi gick och ställe oss i kön och snart var det vår tur.

 


-Jag tar en mjukglass i bägare, tack, sa jag. -Jag också, sa Justin. Vi fick vår glass och Justin betalade och vi gick och satte oss på en parkbänk.

 


-Vad var det som fick dig att kolla just på det klippet där jag sjöng? frågade jag.

 


-Jag brukar kolla runt på youtube på personer som sjunger, för det var så jag började, och då hamnade jag på den videon och jag kände verkligen att du hade talang så jag ville få tag i dig och ja, nu sitter du ju här och ska skriva på ett kontrakt idag, sa han och log.

 


-Men varför just jag? Det finns massvis av personer. Som sjunger på youtube.

 


-Du har talang, personligheten och utseeendet, du är helt enkelt perfekt, sa han och kände att jag rodnade.

 


-Aww, du rodnar, sa han och skrattade.

 


-Tyst med dig, sa jag och kletade glass på hans kind.

 


-Hey, det där ska du få för, sa han och skulle precis kleta glass på mig, men jag sprang iväg. Han började springa efter.

 


-Vänta bara! När jag får tag i dig så så så. Plötsligt låg han på marken med en förvånad min. Jag kunde inte låta bli att skratta. Snart började Justin också skratta. Jag gick och satte mig på marken jämte honom.

 


-Vad hände? Sa jag mellan skratten.

 


-Jag vet inte. Plötsligt låg jag bara på marken, sa han och flinade. Då kände jag något kletigt i ansiktet.

 


-1 poäng till Justin Bieber, sa han och flinade.

 


-Justiiin! Sa jag och skrattade.

 


-Kan ni vara snälla och flytta er från vägen, hörde vi någon bakom oss. Vi slutade skratta och vände oss om. Där stod det en kvinna på ca 40 år och en tjej som såg ut att vara i vår ålder. När tjej såg Justin började hon hyperventilera.

 


-Men gumman, vad håller du på med? sa kvinnan och kollade oroligt.

 


- Just...Justin...Bieber, sa hon och pekade på Justin.

 


-Var? Sa kvinnan.

 


-Här, sa Justin och reste sig upp. Han torkade bort glassen från sitt anaikte och gick fram till flickan och kramade henne.

 


-Jag är din största beliber, sa tjejen och var tårögd.

 


-Vad glad jag blir, sa Justin och släppte henne. Han tog upp en pappersbit ur fickan och skrev sin autograf på.

 


-Tack, sa tjejen och var överlycklig.

 


-Kom nu gumman, nu går vi, sa kvinnan och tog tag i tjejens hand.

 


-Följ mig på twitter Justin, jag heter *********, sa tjejen

 


. -Visst, sa Justin och vinkade till tjejen.

 


-Vad gullig du är mot dina fans, sa jag när de var utom synhåll.

 


-Ja det är klart. Utan dem hade jag inte vart där jag är idag, sa han och log.

 


-Nä det är klart.


-Men vi måste nog dra oss hem nu. Klockan är snart halv 4, sa Justin och drog upp mig från marken. Vi började gå och efter 10 minuter var vi hemma. Jag gick direkt till dushen och tog en snabb dusch. Sen blåste jag håret och plattade det. Jag gick till min walkin-closet och tog ut en svart, kort klänning och underkläder och tog på mig. Klockan var nu kvart över fyra. Jag tog min mobil och gick till Justin som redan var färdig. Vi satte oss i köket och pratade lite med Pattie tills klockan var 20 i fem. Vi sa då hejdå till Pattie och gick ut till bilen. Justin öppnade dörren till mig. -Tack, sa jag och log. -Allt för dig, sa han och blinkade. Jag hoppade in och han stängde dörren. Sen gick han och satte sig i förarsätet. Sen körde han mot kontoret. Tänk, om någon timme så har jag skrivit på ett kontrakt för Islands records och kommer snart bli en artist och turnera över hela världen.

 

 

 

 

förlåt om det är konstig text i slutet och lite rörigt men jag skriver från min iPhone. Jag vill också be om ursäkt för alla stavfel och annat. Jag ska fixa allt när jag kommer hem!


Kommentarer ♥
Av: Elise

mera! ;D

2011-04-09 @ 20:00:52
Av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-09 @ 21:20:10
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Av: Meeeer !

Meeeeeerr !!!

2011-04-09 @ 21:54:11
Av: Anonym

Love it

2011-04-09 @ 23:26:20
Av: Anonym

meeer nuuuuu!

puss.

2011-04-10 @ 10:27:41

Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: